تاريخ : سه شنبه 1396/5/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 60159
افتتاحیه جشن های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد

افتتاحیه جشن های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد

آیین افتتاحیه دهه کرامت صبح امروز با حضور تولیت های آستان های مقدس امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه علیها السلام و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام در حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.

جشن میلاد کریمه اهل بیت(ع) صبح امروز با حضور تولیت عتبه کاظمین، نمایندگان عتبه علوی و حسینی، تولیت ها و خادمان آستان قدس رضوی،‌حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، شاهچراغ(ع)، مسجد جمکران، اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، مجمع و مدیران حوزه، استاندار، مسؤولان استانی و شهری، فرماندهان نظامی و انتظامی و اصحاب رسانه‌ در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد.

همچنین حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، آیت‌الله سید احمد خاتمی و آیت‌الله محمدجواد علوی بروجردی از جمله دیگر شخصیت‌های حاضر در این مراسم بوده‌اند.

در ابتدای این مراسم تولیت آستان مقدسحضرت معصومه سلام‌الله علیهابا تاکید بر اینکه شیعیان مال و جان خود را در راه اهل بیت(ع) فدا می‌کنند، اضافه کرد: مصداق بارز این حدیث مدافعان حرم، شهیدان و جانبازان هستند که به این مقام رسیده‌اند؛ در دوران کنونی افراد بسیاری با مال خود در مسیر عزا و شادی اهل بیت(ع) گام بر می‌دارند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی از فرارسیدن دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها، امام رضاعلیه‌اسلام و حضرت شاهچراغ(ع) یاد کرد و گفت: در این مناسبت‌ها باید فرهنگ و سبک زندگی مورد نظر اهل بیت(ع) و شادی مورد نظر آنها ترویج یابد تا بتوانیم با شادی زندگی کرده و سبک زندگی خود را با خواسته‌های اهل بیت(ع) هماهنگ کنیم.

همچنین مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام خاطرنشان کرد: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام تفاوت‌های بسیاری نسبت به جشنواره‌های گذشته دارد چرا که حجم برنامه‌های این جشنواره با رشد ۸۲ درصدی از ۱۷۸ مورد به ۳۳۲ مورد رسیده است.

اکبر شیخ با بیان اینکه تا کنون ۹۲۹ هزار و ۴۸۹ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام رسیده است، عنوان کرد: در این بخش رشد ۸۷ درصدی را شاهد هستیم و در بخش مجموعه‌های همیار جشنواره نیز دوره گذشته ۴۲ هزار و ۵۰۹ دستگاه مشارکت داشته‌اند که امسال این آمار رشد پنج درصدی داشته است.

تولیت آستان مقدس کاظمین نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) هر کدام در کشوری دفن شده‌اند، تصریح کرد: این افراد به علت ظلم ظالمان از شهر و دیار خود دور شده‌اند به همین علت باید به صورت مستمر در بارگاه این بزرگواران حضور یافته و همگان قدردان آنها باشیم.

جمال عبدالرسول دباغ خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال توفیق احیای آموزه‌های دینی را مرحمت بفرماید تا بتوانیم در این روزهای مبارک مشمول عنایت اهل بیت(ع) قرار گرفته و زیر پرچم این بزرگواران فعالیت کنیم.

در پایان این مراسم تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه دهه کرامت نمادی برای این است که معلوم شود در پرتو کریمان می‌توان به کرامت رسید، گفت: در جامعه بشری ایران اسلامی پرچم‌دار کرامت انسان است و اگر امام خمینی(ره) آزادی قدس شریف را مطرح می‌کنند در این راستا است؛ اکنون همه مشکلات ایران با استکبار بر سر این موضوع است که ایران پرچم‌دار کرامت بوده و اعتقاد دارد نباید به مردم بحرین ظلم کرد و باید اجازه داد که مردم فلسطین و یمن خودشان حکومت خود را تعیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه هر ملتی در عالم حق انتخاب دارد، عنوان کرد: رویکردهای استکباری که در سطح جهان و توسط برخی کشورها از جمله آل‌سعود دنبال می‌شود نشان از حرکت در راستای خلاف کرامت انسانی است.

لازم به ذکر است، آیین افتتاح برنامه‌های دهه کرامت و مراسم آغاز جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام از دیگر عناوین این مراسم بوده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :