تاريخ : شنبه 1396/3/27 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 59606
تشریح فعالیت های معاونت فرهنگی و هنری دارالحدیث در نشست سالانه

تشریح فعالیت های معاونت فرهنگی و هنری دارالحدیث در نشست سالانه

حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث با ارائه گزارشی از سال 95 گفت: برنامه های دفتر معاونت فرهنگی و هنری، در دو بخش امور مدیریتی و امور فرهنگی انجام شده است.

پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث به نقل از خبرگزاری شبستان ـحجت‌الاسلام محمد تقی سبحانی نیادر نشست سالانهمؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، گفت: همکاری با ستاد اعتکاف استان، حضور در جلسات مربوط به این مراسم عبادی وچاپ کتاب فرهنگنامه اعتکاف برای ارائه در این مراسم،اخذ مجوز مجله فرهنگی هنری سنجه کتاب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله این برنامه ها بوده است.
وی با اشاره به مدیریت تولید کتابهای عمومی و ترویجی گفت : سال گذشته ۶ عنوان کتاب در حوزه بزرگسال و و ۷ کتاب در حوزه کودک چاپ و منتشر شده است. همچنین تولید سالنامه حدیثی ۹۶ با عنوان سالنامه حدیث علوی نور ، تولید چهار شماره نشریه محدث و سفارش مقالات اولین شمارۀ فصلنامه سنجه کتاب از جمله فعالیت های این بخش بوده است.
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا مدیریت تولیدات هنری و رسانه­ای را مورد توجه قرار داد و افزود: طراحی و تولید مجموعه کلیپ‌های سبک زندگی «حکایت زندگی»، طراحی و تولید مجموعه تیزرهای قرآنی و روایی «روایت زندگی»، باز آفرینی نرم‌افزار چند رسانه‌ای ثارالله، تولید کتاب مصور جذاب و تمام‌رنگی ثارالله، تولید اپلیکیشن واقعیت مجازی اندرویدی خیمه‌گاه بهشت، اردوگاه جهنم، تولید سیر نمایشگاهی زندگی و قیام حضرت سید الشهدا علیه السلام و تولید مجله صوتی با عنوان روایت سفر از جمله فعالیت های این بخش است.
وی تولید حدود ۲۰ تابلو فاخر با رویکرد بین المللی و پیگیری جهت برپایی نمایشگاه تابلوهای فاخر و بازاریابی جهت فروش تابلوها و طراحی بیش از ۱۳۰ مورد پوستر، تراکت، بنر، بروشور و... جهت مناسبت‌های ملی و مذهبی را از آفرینش‌های هنری مجموعه عنوان کرد.
معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث با اشاره به فعالیت های اداره فرآوری اطلاعات گفت: پایگاه حدیث نت ، بخش فارسی شامل بارگذاری محتوا، معرفی کتاب و نشریات جدید ،ایجاد و ویرایش قالبهای پایگاه حدیث ، پاسخ به پرسشهای کاربران و بازدیدکنندگان پایگاه ، تهیه، آماده‌سازی و انتساب  مقالات در بخش مقالات پایگاه، و صدها عملیات دیگر و به روز رسانی و ارقاء محتوایی پایگاه می باشد.
وی ادامه داد: پایگاه حدیث نت ، بخش انگلیسی نیز شامل بارگذاری محتوا، دعای ایام هفته و فرازهایی از ­مناجات شعبانیة و مناجات خمس عشرة، خطبه های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، و ده ها عملیات دیگر ­از جمله اخبار مرتبط با قرآن و حدیث، و متون حدیثی از پیامبر (ص) وامام علی (ع)است.
وی تصریح کرد: پایگاه حدیث نت ، بخش عربی شامل احادیث موضوعی به ترتیب الفبا، ۶۴۶ مورد، بنرهای مناسبتی ۱۷۰ مورد،  پرسش و پاسخ حدیثی و مناسبت ها و اخبار، ۱۷۰ مورد می باشد.
معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث با تشریح برنامه های پایگاه پیامبر رحمت (ص) نیز گفت:بررسی و اصلاح منابع بارگذاری شده ، آماده‌سازی و بارگذاری اخبار مرتبط ، ۸۲ مورد، آماده سازی بانک احادیث روز از مجموعه احادیث پیامبر (ص) با بیش از ۱۰۰۰ حدیث ، آماده سازی بانک احادیث موضوعی از مجموعه احادیث پیامبر (ص) با بیش از ۲۰۰۰ حدیث و تهیه و بارگذاری بنرهای مناسبتی و تصاویر حدیثی، ۳۰ مورد از برنامه های این بخش است.

در ادامه هر یک از مسئولان واحدهای مختللف دارالحدیث به صورت پرسش و پاسخ به سوالات حاضران جواب دادند.

در پایان این مراسم آیت الله محمدی ری شهری پیش از رونمایی از ۲۰ اثر مجموعه های مختلف فرهنگی و اطلاع رسانی مجموعه دارالحدیث بر لزوم حفظ و ارتقای وحدت ملی در کشور تاکید کرد.

سپس مراسم رونمایی از آثار این مجموعه که بیش از ۲۰ عنوان کتاب با حضور رئیس موسسه دارالحدیث رونمایی شد.

گفتنی است، گردهمایی اعضای موسسه دارالحدیث و همچنین مراسم رونمایی از آثار جدید این مجموعه چهارشنبه ۱۷ خردادماه  با حضور آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی و رئیس مؤسسه دارالحدیث و مدیران، پژوهشگران و دست اندرکاران دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث در تالار علامه مجلسی این مؤسسه برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :