تاريخ : دوشنبه 1396/2/25
کد خبر: 58986

840 روایت تفسیری امام هشتم(ع) در کتاب «تفسیر الامام رضا(ع)»

مدیریت زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی، کتاب ارزشمند «تفسیر الامام رضا(ع)» مشتمل بر 840 روایت تفسیری امام هشتم(ع) را ویژه زائران عرب زبان منتشر کرد.

به گزارش آستان نیوز، با توجه به اینکه سخنان و تفاسیر وارده ازامام رضا(ع)درباره آیات قرآنی به طور پراکنده در کتاب‌های مختلفی آمده است و از آنجایی که محور تولیدات آستان مقدس رضوی معرفی شخصیت و گسترش سخنان و سیره و سنت امام رضا علیه السلام است،حجت الاسلام محمدجواد مروجی طبسی، مولف این اثر همه سخنان و تفاسیر گهربار حضرت رضا(ع) پیرامون آیات قرآن در کتاب‌های مختلف ذکر شده را به ترتیب از سوره حمد تا پایان قرآن گردآورده کرده است.
کتاب «تفسیر الامام رضا(ع)» ارزشمندترین اثر از منتخب سخنان حضرت رضا(ع) است که به همت بخش تولیدات اداره ارتباطات اسلامی مدیریت زائرین غیر ایرانی آستان قدس رضوی به رشته تحریر در آمده است.
این کتاب در بردارنده بیش از ۸۴۰ روایت تفسیری و سخنان حضرت رضا(ع) در ارتباط با آیات قرآن است که در کتاب‌های مختلف نقل شده و در ۷۰۰ صفحه دوجلدی و با شمارگان سه هزار نسخه به زبان عربی انتشار یافته است.
این کتاب دو جلدی تفسیر الامام الرضا(ع) به همت حجت الاسلام محمدجواد مروجی طبسی استاد حوزه علمیه قم و به زبان عربی تالیف و به همت ناصر النجفی ویراستاری شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :