تاريخ : پنج شنبه 1396/2/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 58916
آیت‌الله ری‌شهری از نمایشگاه کتاب بازدید کرد

آیت‌الله ری‌شهری از نمایشگاه کتاب بازدید کرد

آیت‌الله محمد محمدی‌ ری‌شهری، عضو مجلس خبرگان رهبری از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدن کرد و گفت: «یک کتاب بیشتر بخوانیم» اگر محقق شود، شعار ارزشمندی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز (۲۰ اردیبهشت) از بخش‌های مختلف سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

وی در حاشیه این دیدار به خبرنگار ایبنا درباره وظایف رئیس جمهوری آینده در حوزه فرهنگ، اظهار کرد: هر کسی که رئیس جمهور می‌شود باید در حوزه فرهنگ و کتاب سرمایه‌گذاری کند. متأسفانه اکنون مدیران و مسئولان در این حیطه کمتر دیده می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره سرانه مطالعه کشور، گفت: متأسفانه اکنون سرانه مطالعه، انتشار کتاب و خرید آن بسیار کم است. این معضل علت‌های متعددی دارد که از آن میان می‌توان به گرانی کتاب‌ها، مشکلات اقتصادی ناشران و توسعه فضا و امکانات مجازی اشاره کرد. لازم است برای رفع همه این مشکلات فکر اساسی کرد.

وی درباره شعار سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران، بیان کرد: شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» اگر محقق شود، شعار ارزشمندی است.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» با ریاست سیدعباس صالحی از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در شهر آفتاب برپا است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :