تاريخ : پنج شنبه 1396/2/14
کد خبر: 58801

کتاب «درآمدی بر مبادی و مبانی سلوک؛ از منظر قرآن و اهل بیت (ع)»منتشر شد

کتاب «درآمدی بر مبادی و مبانی سلوک؛ از منظر قرآن و اهل بیت (ع)» تالیف حسین روحانی‌نژاد در392 صفحه از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد. این کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «درآمدی بر مبادی و مبانی سلوک؛ از منظر قرآن و اهل بیت(ع)» از یک مقدمه، دو بخش و ۱۴ فصل تشکیل شده است.

در بخش نخست این کتاب درباره مبادی سلوک عملی همچون ضرورت بحث از عرفان عملی اهـل بیت(ع)، مفهوم‌شنـاسی، ویژگی‌های عرفان عملی اهل بیت(ع)، عرفـان عملـی، زمینه‌هـا، شرایـط و موانع سـلوک، شاخصـه‌ها و مؤلفه‌های سلوک عملی، مانند التزام عملی به شریعت(شریعت محوری)، اعتدال و میانـه‌روی، عقلانیت و خـردورزی، سیاست و بصیرت اجتماعی، سلـوک در صـراط مستقیـم و استقامت در سلوک، تخلیه و تحلیه، ریاضت معقول و مشروع و مراقبه بحث شده است.

نویسنده در بخش دوم به بحث درباره مبانی سلوک عملی در مکتب اهل بیت(ع) مانند توحید، یقین، احسان، ولایت و محبت اهل بیت(ع)، ضرورت امامت و ولایت در سیر و سلوک، ویژگی‌های رفتاری انسان کامل، استاد و معلم سلوکی و آسیب‌شناسی رابطه مرید و مرادی پرداخته است.

نخستین چاپ کتاب «درآمدی بر مبادی و مبانی سلوک؛ از منظر قرآن و اهل بیت(ع)» در۳۹۲  صفحه به بهای ۲۸ هزار تومان از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :