تاريخ : دوشنبه 1396/2/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 58635
گزارشی از گروه منابع حدیثی پژوهشکده علوم و معارف حدیث

گزارشی از گروه منابع حدیثی پژوهشکده علوم و معارف حدیث

حضرت آیت الله محمدی ری شهری با حضور در گروه های پژوهشی پژوهشکده علوم و معارف حدیث، از روند فعالیت های پژوهشی این پژوهشکده مطلع شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانیدارالحدیث، جلسه بررسی طرح های پژوهشی در حال مطالعه، در حال انجام و پایان یافته ی گروه منابع حدیثی و آموزش های کارگاهی پژوهشکده علوم و معارف حدیث روز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه با حضور رئیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، رئیسپژوهشکده علوم ومعارف حدیثو پژوهشگران این گروه پژوهشی برگزار شد.

مدیر گروه منابع حدیثی و آموزش های کارگاهی پژوهشکده علوم و معارف حدیث  از روند کارهای پژوهشی این گروه ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احسانی فر، با اشاره به بازبینی و تکمیل محتوایی و استنادی کتاب میزان الحکمه توسط گروه منابع حدیثی با همکاری گروه موسوعه نگاری اظهار کرد:این طرح ۲ سالی است که آغاز شده و قرار است در ۱۳ جلد تدوین شود، که ۱۲ جلد آن تا کنون آماده شده است.

وی افزود: کتاب حج و عمره نیز در مرحله بازبینی و تکمیل است و در سال جاری آماده نشر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین احسانی فر از پژوهشی درباره محیط زیست خبر دادا و گفت: در این گروه آموزشی، کتاب  فرهنگ نامه محیط زیست، حاوی بخش هایی درباره حفاظت محیط زیست با اخذ روایات آن از گروه موسوعه نگاری صورت گرفته و تکمیل آن  در گروه منابع حدیثی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: تک عنوان های موسوعه کتاب معارف سنت، مانند «حسد»، «حسرت»، «حیرت» از جلد هجدهم به کتاب افزوده می شود.

همچنین پانصد جلد از فهرست نویسی کتاب های جدیدی که قابلیت مرجعیت در استنادهای حدیثی را دارند شناسایی شده که در مجموع به هزار و سیصد جلد می رسد.

در پایان جلسهآیت الله ری شهریبر لزوم تسریع و زمان بندی در ساماندهی طرح ها ی پژوهشی تاکید کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :