تاريخ : سه شنبه 1395/11/19 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 56486
مهرورزی از راه‌های درمان شخص گناه کار است

مهرورزی از راه‌های درمان شخص گناه کار است

آیت‌الله ری شهری در جلسه درس خارج فقه با بیان اینکه گناه یک بیماری روحی است، گفت: با مهرورزی می‌توان بیماری روحی انسان‌های گناه کار را درمان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ۱۹ بهمن ماه در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: سرزنش دیگران مورد ذم الهی است.

وی با بیان اینکه گناه یک بیماری روحی است، ابراز کرد: با مهرورزی می‌توان بیماری روحی انسان‌های گناه کار را درمان کرد و این امر زمانی توصیه می‌شود که امید به بازگشت گناه‌کار وجود داشته باشد.

آیت‌الله محمدی ری شهری اضافه کرد: امام صادق(ع) به نقل از امیرمومنان(ع) فرمودند: پیامبر به ما دستور داد که با اهل معصیت با ترش رویی برخورد کنید و رضایت الهی را در دشمنی با آنان جستجو کنید؛ این روایت مربوط به گناه کارانی است که دیگر امید به بازگشت و توبه آنان وجود ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: زمانی که برای انسان گناه کار حد تعیین می‌شود مهربانی کردن با او امری بی معنا و نادرست است زیرا راه بازگشت برای او باقی نمانده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: رحم کردن به کسی که در حق خودش رحم نمی‌کند صحیح نیست زیرا او نه تنها به خود رحم نمی‌کند بلکه به دیگران هم رحم نخواهد کرد و زمینه هلاکت امت را فراهم خواهد آورد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :