تاريخ : شنبه 1395/10/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 55431
ارسال ۱۸۰ اثر به دبیرخانه همایش بزرگداشت خدیجه(سلام الله علیها)

ارسال ۱۸۰ اثر به دبیرخانه همایش بزرگداشت خدیجه(سلام الله علیها)

دبیر علمی همایش بزرگداشت حضرت خدیجه(س) از دریافت ۱۸۰ اثر از سوی دبیرخانه این همایش همچنین نامگذاری بلواری در شهر مقدس قم به نام آن بانوی گرامی خبر داد و گفت: ۵۰ مقاله این همایش همچنین چهار موسوعه در مورد شخصیت و زندگی ام‌الائمه(ع) چاپ و منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت حضرت خدیجه(س) در مراسم افتتاحیه این همایش یک روزه گفت:

در روایات نقل شده است که پیامبر همواره مدح و ثنای آن حضرت را می‌کرد و البته می‌دانیم بیشترین تعاریف را هم بعد از رحلت حضرت خدیجه از ایشان داشتند.

وی با اشاره به دیدارهای متعدد با مراجع و شخصیت‌ها افزود:

خدمت آیت‌الله العظمی صافی بودیم، فرمودند که ما حقا در موردحضرت خدیجهکوتاهی کرده‌ایم و باید بیش از این تلاش شود؛ آیت الله نوری همدانی گفتند معرفی حضرت خدیجه معرفی الگوی زن مسلمان است و آیت‌الله مکارم فرمودند که این کار حقا کار بزرگی است و جا دارد بیشتر به شخصیت ایشان پرداخته شود و آیت‌الله شبیری فرمودند در مورد آن حضرت اثباتی کار کنید.

رفیعی ادامه داد: از دی ماه سال گذشته مقدمات این کار فراهم شد و جامعه الزهراء(س) و المصطفی و خواهران در برپایی این همایش با ما همکاری دارند؛ سه کمیته برای همایش تشکیل و چندین دیدار با مراجع داشتیم.

رفیعی ادامه داد: ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که ۵۰ مقاله منتشر خواهد شد، همچنین چهار جلد موسوعه و دو جلد مقالات نیز منتشر و امروز رونمایی می‌شود.

دبیر علمی این همایش بیان کرد: ۵ برنامه تلویزیونی راجع به این همایش و شخصیت حضرت خدیجه(س) پخش شد همچنین بلوار عظیمی در قم به نام آن حضرت مزین شد.

عضو هیئت علمی المصطفی(ص) با بیان اینکه دبیرخانه دائمی این همایش تشکیل می‌شود تصریح کرد:

من از دولت و استانداران و ... تقاضا دارم در هر شهری موسسه و بلوار و خیابانی به نامحضرت خدیجه(س)نامگذاری شود و سال‌روز میلاد و وفات آن حضرت نیز به خصوص در رسانه‌ها مطرح شود زیرا آن حضرت زمانی پیامبر را تصدیق کردند که دیگران او را تکذیب می‌کردند و در دوره سختی با پیامبر همراه بودند.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌ای برجسته ام سلمه از دیگر زنان پیامبر عنوان کرد:

همایش این بانوی گرامی اسلام که امام علی(ع) را همراهی فرمودند نیز در دستور کار ما قرار خواهد داشت تا از این بانوی گرامی نیز تجلیل شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :