تاريخ : سه شنبه 1395/9/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 55336
ماجرای بشارت ظهور خاتم پیامبران حضرت محمد (صلوات الله علیه) در دیگر ادیان

ماجرای بشارت ظهور خاتم پیامبران حضرت محمد (صلوات الله علیه) در دیگر ادیان

خداوند در آیه ۶ سوره مبارکه صف از زبان حضرت عیسی(ع)، ظهور پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) را بشارت می دهد؛ به طوری که اسم پیامبر بعد از خود را اعلام می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رادیو گفتگو، برنامه «شعبده شوم» با موضوع «بررسی بشارت ظهور پیامبراکرم (ص) در ادیان دیگر» با حضور حجت الاسلام حبیب عباسی (کارشناس فرق و ادیان) و حجت الاسلام داوود محمدی (پژوهشگر حوزه عرفان های نوظهور) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه حجت الاسلام حبیب عباسی با اشاره به بحث اجمال بر بشارات، گفت:

در ادبیات کتاب و متون مقدس پیشگویی ها، دارای تمام جزییات موضوع نیست، اما مطلب عنوان شده کاملا قابل درک و فهم است.

وی همچنین در ادامه افزود: سوءاستفاده و تحریف از متون مقدس یکی از دلایلی است که این متون را به حالت گفتار رمزآلود درآورده است، علاوه بر این، طرز بیان با پیامبران در کتاب مقدس به سبک رمزآلود بوده است.

این کارشناس فرق و ادیان با اشاره به کتاب مقدس و بخش اهل عتیق، تصریح کرد:

بخش اهل عتیق در کتاب مقدس به پیامبران بنی اسراییل مربوط می شود و از کتاب پیدایش آغاز شده و در ماجرای ملائکین و با فاصله زیادی از حضرت عیسی(ع) پایان یافته است.

وی با اشاره به این که حضرت موسی(ع) صاحب شریعت و کتاب بود، گفت:

برخی از مسیحیان معتقد هستند که حضرت عیسی(ع) صاحب کتاب و شریعت نیست، که به ظاهر تفکر غلط و باطلی است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب عباسی با اشاره به رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص)، خاطر نشان کرد:

حضرت رسول(ص)در دوران پیامبری خویش علاوه بر صاحب کتاب، صاحب شریعت و قوانین و مقررات بودند.

بنابر این گزارش، در ادامه برنامه شعبده شوم از شبکه رادیویی گفت و گو حجت الاسلام داوود محمدی با اشاره به آیه ۶ سوره مبارکه صف، گفت:

در این آیه خداوند از زبان حضرت عیسی(ع) می فرماید که حضرت عیسی(ع) فرستاده خداوند بوده و کتاب و تورات و پیامبر قبلی خود را تصدیق می کند.

وی همچنین در ادامه افزود: خداوند در آیه ۶ سوره مبارکه صف از زبان حضرت عیسی(ع)، ظهورپیامبر اسلام حضرت محمد (ص)را بشارت می دهد؛ به طوری که اسم پیامبر بعد از خود را اعلام می کند.

پژوهشگر حوزه عرفان های نو ظهور با اشاره به کتاب «احمد، موعود انجیل»، خاطرنشان کرد:

آیت الله جعفر سبحانی در کتاب «احمد، موعود انجیل» به صراحت بیان می کند کهمحمد(ص)موسس دین اسلام و فرستاده خدا و خاتم پیامبران است.

وی با اشاره به معنی واژه «محمد» تاکید کرد: کلمه «محمد» به معنی بسیار حمدشده بوده و ریشه این کلمه از مصدر حَمَدَ مشتق شده است.

گفتنی است، فایل صوتی برنامه شعبده شوم از وبگاه رسمی شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، همچنین متذکر می شود که این برنامه هر پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۸ تا ۱۹ از شبکه رادیویی گفت وگو پخش می شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :