تاريخ : دوشنبه 1395/9/29 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 55295
فرخوان مقالات کنگره ملی «شیخ صدوق» منتشر شد

فرخوان مقالات کنگره ملی «شیخ صدوق» منتشر شد

کنگره ملی «شیخ صدوق» در چهار بخش آثار علمی، ادبی، هنری و مجازی فراخوان مقاله داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کنگره ملی «شیخ صدوق» در چهار بخش آثار علمی (فراخوان مقاله)، آثار ادبی (شعر، داستان کوتاه، خاطره، دل نوشته، قطعه ادبی)، آثار هنری (عکس، گرافیک، تایپوگرافی، لوگو و نقاشی) و آثار مجازی (سایت، وبلاگ و فضای مجازی) اعلام فراخوان کرد.

دبیرخانه کنگره ملی «شیخ صدوق» با هدف آشنایی بیشتر با ابعاد شخصیتی و سیره شیخ صدوق، معرفی آثار فاخر و ارزشمند این عالم، نمودار ساختن زوایای پنهان شخصیتی ایشان، لزوم آشنایی و ارتباط بیشتر نسل جوان با آستان‌های متبرکه و حیات فکری سیاسی علمای قدیم و در نهایت الگوگیری از سیره شخصیتی عالمان بزرگ شیعه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراخوان این کنگره را اعلام کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره تا سی‌ام دی‌ماه فرصت خواهند داشت تا آثار خود را از طریق وبگاه کنگره به نشانی irconference.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شیخ صدوق به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، اداره اوقاف و امور خیریه شهرری، موسسه راه ناتمام و با همکاری آستان شیخ صدوق (ره) نیمه اول اسفندماه جاری در تهران برگزار خواهد شد.

مرحوم شیخ صدوق از بزرگترین شخصیت‏‌هاى جهان اسلام و شیعه و از برجسته‌‏ترین چهره‌‏هاى درخشان علم و فضیلت است تا جایی که شیخ بهایی لقب «رئیس المحدّثین» را برای ایشان برگزیده است، شأن و جایگاه این عالم اینقدر عالی است که پیکر این عالم پس از ۸۰۰ سال سالم مشاهده شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :