تاريخ : سه شنبه 1395/9/16 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 55016
تولید آثار ترویجی و عمومی حدیثی برای مخاطبان

تولید آثار ترویجی و عمومی حدیثی برای مخاطبان

معاون فرهنگی هنری مؤسسه دارالحدیث از تولید آثار ترویجی و عمومی حدیثی و دینی برای مخاطبان خبر داد.

به گزارشخبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا ظهر امروز در نشست معاونت فرهنگی هنری مؤسسه دارالحدیث و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم که در مؤسسه دارالحدیث برگزار شد، با بیان اینکه آثار تخصصی تولید شده در دارالحدیث با اتکا بر آثار ترویجی و عمومی برای مخاطب تولید شده است، اظهار کرد:
آثار دارالحدیث به مخاطب عام در ایران محصور نشده بلکه آثار بین‌المللی و ترجمه شده نیز تولید می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نیم نگاهی به خارج کشور داریم ولی عمده تمرکز روی تأثیرگذاری فرهنگی در سطح عمومی جامعه است، تولیدات نیز منحصر به تولید آثار مکتوب نیست، بلکه سعی شده انواع تولیدات متناسب با نیازمندی‌های روز جامعه باشد.

معاون فرهنگی هنری مؤسسه دارالحدیث با اشاره به تولیدات دارالحدیث گفت:
بخشی از تولیدات مکتوب و بخشی تولیدات رسانه‌ای است که شامل نرم‌افزار، مجله صوتی، تیزر، کلیپ و... است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از آثار تولیدی هنری است، اگر بنا داریم معارف قرآنی و حدیثی در جامعه نشر پیدا کند، باید از همه ابزارها استفاده شود.

سبحانی‌نیا عنوان کرد:‌ از نیروهای متخصص بیرونی نیز استفاده می‌شود و دنبال دریافت ایده، طرح و سفارش از صاحب‌نظران شاخص کشوری و تولید و عرضه آن هستیم، بنابراین سعی شده با هزینه کم، تولید متنوع و مطلوب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون خروجی خوبی در بخش مکتوب، تولیدات هنری و رسانه‌ایداشتیم، گفت: برای شهر قم نیز می‌توانیم فعالیت‌های فرهنگی مطلوب داشته باشیم.

معاون فرهنگی هنری مؤسسه دارالحدیث خاطرنشان کرد: کتاب یکی از قالب‌های رایج برای ارتباط با مخاطب است و آسیب‌شناسی در زمینه تولید کتاب دینی صورت گرفت. دارالحدیث سرمایه خوبی در بحث تولید کتاب دارد، ولی در امور هنری و ادبی باید با متخصصان ارتباط برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌ها در قالب گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال ارائه می‌شود، گفت: بالای ۱۴۰ تا ۱۵۰ عنوان کتاب در سال چاپ می‌کنیم که نزدیک به ۸۰ تا ۹۰ عنوان آن جدید است.

وی عنوان کرد: کتاب اخلاق همسایگی مراحل پایانی را می‌گذارند و طی یک یا دو ماه آینده برای چاپ ارائه می‌شود و کتاب اخلاق رانندگی در نیمه راه است.

سیدمجید رفیعی، مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم نیز در این مراسم با بیان اینکه کارهایی در حوزه شهر و شهروندی صورت گرفته است، گفت: تحقق اصول، اهداف و چشم‌انداز تعریف شده در حوزه شهر و شهروندی را در تعامل با مجموعه‌های فرهنگی دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث رانندگی یکی از اصلی‌ترین مشکلات شهر است که نیاز به فرهنگ‌سازی در این بخش وجود دارد بنابراین در حوزه اجرایی باید فرهنگ‌سازی لازم انجام شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :