تاريخ : سه شنبه 1395/9/9
کد خبر: 54908

آشنایی با عقاید وهابیان، منتشر شد

کتاب آشنایی با عقاید وهابیان شامل تاریخچۀ پیدایش این گروه با تجزیه و تحلیل کامل از عقاید آنان به قلم آیت الله سبحانی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی سبحانی، کتاب «آشنایی با عقاید وهابیان» (تاریخچۀ پیدایش این گروه با تجزیه و تحلیل کامل از عقاید آنان) به قلم این مرجع عالیقدر جهان تشیع از سوی انتشارات توحید منتشر شد.

بنابر این گزارش، این کتاب شامل سلسله مباحث آشنائی با عقائد وهابیت است که در ۱۸ محور، اعتقادات وهابیت را مورد نقد و بررسی قرار داده است .

براساس این گزارش، در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «تحريف مفهوم توحيد و شرك  بود كه موجب خروج ابن تیمیه  از چارچوب اعتقادى علماى اسلام گشت، برخى از پیآمدهاى اين انحراف اعتقادى او ـ گذشته از انحراف در امر توحيد شامل؛ انديشۀ تشبيه و تجسيم، عقيده به حركت كردن خداوند در پايان هر شب، نشستن او بر تخت فرمانروايى در آسمان ها، كاستن از مقامات انبياء و اولياء الهى، از طريق تحريم طلب شفاعت و توسل به آنان و تكفير مسلمين، به خاطر طلب شفاعت و توسل به اولياء الهى است.

کتاب «آشنایی با عقاید وهابیان» (تاریخچۀ پیدایش این گروه با تجزیه و تحلیل کامل از عقاید آنان) به قلم آیت الله سبحانی در ۲۸۳ صفحه و قطع رقعی از سوی انتشارات توحید به چاپ رسیده است.

گفتنی است، علاقمندان جهت تهیه کتاب می توانند به نشانی: قم، میدان شهداء، ابتدای خیابان صفائیه، انتشارات توحید مراجعه کرده و یا با تلفن ۳۷۷۴۵۴۵۷-۰۲۵ تماس بگیرند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :