تاريخ : یکشنبه 1395/8/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 54680
هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار می شود

هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار می شود

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از برگزاری کنگره هفتم با محوریت رساله الحقوق امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: برنامه ریزی ها برای انجام کارهای علمی بخش مقالات کنگره سال آینده با بهره گیری از ظرفیت حوزه و دانشگاه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، علی علامه زاده در مراسم تجلیل از برگزارکنندگان ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که با حضور آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره برگزار شد، ضمن قدردانی از همه عوامل اجرایی و دست اندرکاران برنامه های متنوع کنگره ششم، عنوان کرد:

کنگره امام سجاد(ع) خیر و برکت و آبرومندی برای استان هرمزگان به همراه داشته است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در سطح شهرها و روستاهای استان هرمزگان، ۹ استان، کانون های فرهنگی هنری و مساجد مزین به نام و القابامام سجاد(ع)و ۱۲ کشور از آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا، تصریح کرد:

به جرات می توان گفت که برنامه های جانبی کنگره ششم در راستای معرفی سیرهامام سجاد(ع)حتی مهمتر از متن جلوه کرد.

علامه زاده ادامه داد: خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، منطقه آزاد قشم، فارس از استان های برگزار کننده سلسله برنامه های جانبی کنگره در سال جاری بودند که برنامه های بفرهنگی، نبلیغی، ترویجی و محتوایی اثرگذاری را اجرا کردند.

رسانه ها در پوشش برنامه های کنگره ششم موفق عمل کردند

وی از پوشش رسانه ای برنامه های کنگره نیز قدردانی کرد و افزود: شبکه سراسری قرآن، شبکه شما، شبکه استانی خلیج فارس، صداوسیمای مرکز خوزستان و مرکز یاسوج در پخش زنده برنامه های این رخداد مهم بین المللی خوش درخشیدند.

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به استقبال بسیار خوب محققین و پژوهشگران داخلی و خارجی از بخش مقالات ششمین کنگره اشاره کرد و گفت:

بیش از ۱۰۰ مقاله وزین با بار علمی خوب از اقصی نقاط جهان ازجمله کاندا، کلمبیا، اندونزی و ... به دبیرخانه کنگره رسیده بود که مقالات در سه بخش برتر، برگزیده و منتخب معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی با اشاره به تاریخچه کنگره، یادآورشد؛ از شش سال پیش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طی بخشنامه ای به دبیرخانه های استانی ابلاغ کرد که هر کدام از استان ها مجری برنامه هایی در راستای معرفی یکی از اهل بیت(ع) باشند که به هرمزگان ماموریت اجرای برنامه هایی با موضوعامام سجاد(ع)واگذار شد که با پیگیری مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان تیمی از نخبگان فرهنگی تشکیل و اقدام به برنامه ریزی این برنامه کردند که ماحصل آن کنگره بین المللی امام سجاد(ع) شد.

هیچ گاه به دنبال دولتی کردن کنگره نبوده ایم

علامه زاده به مردمی بودن کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: هیچ گاه در فکر دولتی کردن این رخداد مهم نبوده و نیستیم اگرچه برخی از مسئولان که دغدغه دینی و معنوی داشته اند در کنار مردم حاضر شده و از این حرکت حمایت کرده اند که جای قدردانی دارد.

وی به دیدار هرساله ستاد کنگره با مراجع عظام تقلید، علما و روحانیون به منظور ارائه گزارش و کسب راهنمایی و ارشادات لازم، عنوان کرد:

امسال دیدارهای جداگانه ای با رئیس مجلس شورای اسلامی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور، فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت، تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم انجام شد که لاریجانی به امیرعبدالهیان دستور داد که ثبت جهانی صحیفه سجادیه در مجامع جهانی را پیگیری کنند.

ورود اعتقادی شیعه و اهل سنت موجب استمرار این حرکت فرهنگی بوده است

علامه زاده همچنین از حضور فعال و همراهی علمای اهل سنت در برگزاری شش دوره کنگره تجلیل کرد و یکی از عومال موفقیت و استمرار این حرکت فرهنگی معنوی را با اعتقاد ورود پیدا کردن شیعه و اهل سنت دانست.

وی از فراهم نمودن زمینه برای آزادی شش زندانی جرائم غیرعمد، اهدای کلید واحدهای مسکونی به ایتام، اعطای جهیزیه به نوعروسان خانواده های نیازمند، توزیع بسته های غذایی بین نیارمندان و فقرا و راه اندازی ایستگاه حامی یابی برای ایتام در محل برگزاری کنگره به عنوان یکی از اتفاقات فرخنده در راستای عمل به سیره امام سجاد(ع) نام برد.

پیگیر راه اندازی بنیاد بین المللی سجادیه هستیم

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در خاتمه از ثبت موسسه سجادیه با هدف پیگیری برای برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع این حرکت فرهنگی خبر داد و افزود:

یکی از برنامه های آتی این مجموعه تبدیل این موسسه به بنیاد بین المللی است که امیدواریم با نگاه مثبت دست اندرکاران این مهم تحقق یابد.

در این مراسم از روسای کمیته های مختلف ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و مسئولانی که در برپایی این رخداد همکاری داشته بودند تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هرساله در سالروز شهادت امام چهارم در ۲۵ محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :