تاريخ : چهارشنبه 1395/8/19
کد خبر: 54595

چاپ بیستم کتاب «شرح خطبه امام حسین(ع) در منا»

کتاب «شرح خطبه امام حسین(ع) در منا» نوشته حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حدادپور جهرمی از سوی دفتر نشر معارف به چاپ بیستم رسید.

نویسنده کتاب «شرح خطبه امام حسین(ع) در منا» تلاش کرده است در ده گفتار، به شرح مختصر «خطبه مِنای امام حسین(ع)» بپردازد‎ و از سویی تلاش کرده‎ نگاه خویش را از اوضاع فعلی جامعه هم برندارد؛ چرا که معتقد است نمی‎توان چشم را از اوضاع و نیازهای فعلی مسلمین پوشاند و به تفسیر دین و قرآن و قیام عاشورا پرداخت!

نویسنده با شرح این خطبه درصدد تبیین شرایط جامعه اسلامی در دهه ۶۰ هجری، اهداف قیام امام حسین(ع)، عبرت آموزی از قیام عاشورا و همچنین بصیرت بخشی به مخاطبان در زمینه احتمال تکرار حوادث مشابه در جامعه اسلامی ماست. وی درباره محتوای کتاب می نویسد: «حسین بن علی(ع) در این خطبه شریف جوانب مختلف اجتماعی ـ مذهبی دوران پس از شهادت امیرمؤمنان(ع) و علّت تسلّط معاویه بن ابی سفیان بر جامعه اسلامی انگیزه‎ی به دست گرفتن سرنوشت مسلمین توسّط این دشمن دیرینه اسلام را مطرح کرد. سپس به خطرهایی که آینده اسلام را تهدید می‎کند اشاره نمود و زنگ خطر را به حرکت در آورد که اگر مسلمانان قیام نکنند و سران قوم و آگاهان ملّت به خود نیایند و وظیفه خود را انجام ندهند، نه تنها چراغ پرفروغ رسالت بی فروغ، بلکه مشعل فروزان نبوّت با دست دشمنان به خاموشی خواهد گرایید.»

کتاب «شرح خطبه امام حسین(ع) در منا» در ۱۷۶ صفحه، قطع رقعی و قیمت ۸۰۰۰ تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.
این ناشر پیش از این کتابهای:
«یک غنچه صد زخم: نگاهی نو به زندگی و سیره امام حسین(ع)» (نوشته حسین سیدی)،
«حماسه سرخ» (نثر ادبی به سبک کتاب «فتح خون» شهید آوینی/ نوشته حسن علی پور وحید)،
«عاشورا؛ پیامد تغییر ارزشها» (نوشته دکتر شمس الله مریجی)،
«پژوهشی در سند و محتوای زیارت عاشورا» (نوشته بهروز یدالله پور)،
«سلوک خونین: شرح گنجینه الاسرار عمان سامانی» (نوشته دکتر ابراهیم کلانتری)،
«قبله اهل بلا؛ امام حسین(ع) و واقعه عاشورا در آثار ادبای اهل سنت» (نوشته سید مجتبی ضمیری)،
«خون خدا: ترجمه نمایشنامه الحسین شهیداً» (نوشته عبدالرحمن الشرقاوی، ادیب برجسته مصری)،
«تطور عاشورانگاری در منابع اهل سنت؛ از آغاز تا پایان سبط ابن جوزی» (نوشته علی خلیلی صیفار) و... را در این زمینه منتشر کرده است.


برای تهیه کتاب «شرح خطبه امام حسین(ع) در منا» و دیگر کتابهای عاشورایی دفتر نشر معارف می ‏توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب اقدام کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :