تاريخ : یکشنبه 1395/8/2 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 54138
ماراتن 18 رشته قرآنی در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

ماراتن 18 رشته قرآنی در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در قالب 18 رشته قرآنی، پنجشنبه 20 آبان 1395 در 350 شهرستان کشور برگزار می‌شود. آزمون الکترونیکی ویژه کارکنان دولت نیز روز 19 آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، در قالب ۱۸ رشته قرآنی، پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ در ۳۵۰ شهرستان کشور برگزار می‌شود. این ۱۸ رشته شامل هشت رشته حفظ قرآن، پنج رشته مفاهیم، دو رشته تدبر و سه رشته معارف قرآن و اهل بیت (ع) است.

رشته حفظ قرآن کریم

این بخش از آزمون قرآن و عترت در هشت شاخه، صبح روز پنجشنبه ۲۰ آبان از ساعت ۸ و ۳۰ تا ۱۰ و ۳۰ برگزار می‌شود. «قرآن» با شرح واژگان استاد بهرام‌پور، منبع مورد نیاز در این بخش اعلام شده است.
رشته مفاهیم
بخش مفاهیم پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، شامل پنج شاخه «مفاهیم مقدماتی سطح ۱» با کد ۱۰۰۷، «مفاهیم مقدماتی سطح ۲» با کد ۱۰۰۱، «مفاهیم مقدماتی سطح تکمیلی» با کد ۱۰۰۶، «مفاهیم مقدماتی سطح ۲» با کد ۱۰۰۲ و شاخه ویژه موسسات قرآنی است.
منابع رشته مفاهیم
«مفاهیم مقدماتی سطح ۱» با کد ۱۰۰۷: جلدهای یک تا سه کتاب «آموزش مفاهیم» اثر استاد مسعود وکیل

«مفاهیم مقدماتی سطح ۲» با کد ۱۰۰۱ : جلدهای چهار تا ۶ کتاب «آموزش مفاهیم» اثر استاد مسعود وکیل

«مفاهیم مقدماتی سطح تکمیلی» با کد ۱۰۰۶ : جلدهای هفت تا ۹ کتاب «آموزش مفاهیم» اثر استاد مسعود وکیل

«مفاهیم مقدماتی سطح ۲» با کد ۱۰۰۲ : جلدهای یک تا سه کتاب «آموزش مفاهیم» اثر محدث علامی و صفار هرندی
ویژه موسسات قرآنی: کتاب «مفاهیم سوره مبارکه صف» اثر استاد مسعود وکیل
رشته تدبر
رشته تدبر در آزمون سراسری قرآن و عترت در دو شاخه «تدبر در جزء ۲۹» و «تدبر در جزء ۳۰» برگزار می‌شود. منبع اعلام شده برای این بخش کتاب «آموزش تدبر در قرآن» محمدحسین الهی‌زاده یا کتاب «آموزش تدبر در قرآن» علی صبوحی است.
رشته معارف قرآن و اهل بیت (ع)
«مفاهیم نهج‌البلاغه»، «مفاهیم صحیفه سجادیه» و «اصول عقاید» سه شاخه رشته معارف پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سال ۱۳۹۵ است.

برای شاخه «مفاهیم نهج‌البلاغه» جلدهای یک تا سه «درسنامه نهج‌البلاغه» تالیف مشترک محمد نظری، حمید امن‌نژاد، عطالله اسدزاده و محمدمهدی علیقلی به‌عنوان منبع آزمون درنظر گرفته شده است.

برای شاخه «مفاهیم صحیفه سجادیه» کتاب «درسنامه صحیفه سجادیه» از مجموعه آموزش ترجمه و معارف صحیفه سجادیه به‌عنوان منبع آزمون معرفی شده است.

در شاخه «اصول عقاید» نیز متقاضیان شرکت باید کتاب «درس امامت» از دوره عقاید قرآنی از سری دوره‌های نور معرفت، اثر سیدمحسن میرباقری را مطالعه کنند.
نکاتی درباره تاریخ برگزاری آزمون
پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در دو نوبت در تاریخ پنجشنبه ۲۰ آبان‌ماه برگزار می‌شود که از ساعت ۸ و ۳۰ تا ۱۰ و ۳۰ ویژه آزمون حفظ بوده و از ساعت ۱۱ تا ۱۲ نیز به دیگر رشته‌ها اختصاص دارد.
مهلت ثبت‌نام برای شرکت در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت تا پایان مهرماه تمدید شده و تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر برای حضور در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :