تاريخ : دوشنبه 1395/6/8 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 53126
پناه جستن به آموزه‌های اسلام و ائمه اطهار(ع)، تنها راه نجات انسان

پناه جستن به آموزه‌های اسلام و ائمه اطهار(ع)، تنها راه نجات انسان

تولیت آستان قدس رضوی، پناه جستن به آموزه‌های اسلام و ائمه اطهار(ع) را تنها راه نجات انسان معاصر از وسوسه‌ها و انحرافات شیاطین نفسانی و خارجی دانست.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار ظهر روز یکشنبه ۷ شهریورماه در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، داعش را توطئه‌ای برای تضعیف جبهه مسلمانان معرفی و خاطرنشان کرد: صهیونیسم با راه انداختن جبهه‌ای با نام اسلام اما بر علیه اسلام، درصدد تضعیف مسلمانان و ارتش‌های اسلامی بوده تا موضوع فلسطین را تحت الشعاع تحولات گروه‌های تکفیری و داعشی قرار دهد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با طرح این سوال که چرا تفکیری‌های مدعی اسلام، بر روی دشمنان اسلام شمشیر نمی‌کشند و مسلمانان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند، اظهار کرد: آدمی اگر تحت آموزه‌ها و احکام صحیح اسلامی قرار نگیرد و در پرتوی انوار هدایتگر اوصیاء پیامبر نباشد به انحراف کشیده می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به جایگاه رفیع معصومین (علیهم السلام) اشاره و با بیان این مطلب که اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزیدگانی از سوی خداوند متعال برای هدایت بشریت هستند، تصریح کرد: بشریت به میزان بهره‌ از آموزه‌های اسلام و سیره اوصیاء پیامبر(ص) و در پرتوی عمل به واجبات و ترک محرمات الهی راه سعادت را طی می کند و به خداوند متعال نزدیک می‌شود.
وی با اشاره به حدیث سلسله الذهب تصریح کرد: این حدیث مبارک دعوتی برای تمام حق جویان و آزادگان است، برای ورود به د‌ژ مستحکم خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و پیامی برای همه عصرها و نسل‌هاست تا راه را از بیراهه بازشناسند و با گرویدن به جبهه حق، در امان بمانند.
تولیت آستان قدس رضوی پناه جستن به آموزه‌های اسلام و ائمه اطهار(ع) را تنها راه نجات انسان معاصر از وسوسه‌ها و انحرافات شیاطین نفسانی و خارجی دانست و ابراز کرد: حدیث سلسله الذهب در حقیقت چگونه زیستن را به انسان در تمام اعصار و قرون معرفی می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید بر این مطلب که امام رضا(علیه السلام) رمز ائتلاف جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: آشنایی، شناخت، پیروی و اطاعت از سیره و روش عملی زندگی امام رضا(ع) رمز ائتلاف و اتحاد مسلمانان است و در سایه این امام همام می‌توان تمام اختلافات را به وحدت تبدیل کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این حدیث رسول خدا(صلی الله علیه و آله) که فرمودند «پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ گرفتار و گناه‏کاری او را زیارت نکند جز این که خداوند گرفتاری او را برطرف سازد و گناهانش را ببخشاید.» گفت: زیارت بر سه رکن زائر، مزور و رابطه قلبی میان زائر و مزور استوار است و هرچه این رابطه قلبی میان زائر و مزور قوی تر باشد، زیارت عمق و جان بیشتری می‌یابد.
تولیت آستان قدس رضوی یکی از ملزومات زیارت را تصمیم خواند و توضیح داد: زیارت باید همراه با تصمیم باشد تا در سیر و سلوک زائر اثرگذار شود، بارگاه منور رضوی محلی است که انسان باید در آن برای نزدیک کردن هرچه بیشتر زندگی خود به سیره و سنت نبوی و رضوی تصمیم بگیرد.
وی با بیان اینکه حضرات معصومین(علیهم السلام) ناظران و شاهدان بر اعمال ما هستند، خاطرنشان کرد: بارگاه مطهر رضوی تنها یک مرقد مطهر از یک ولی خدا نیست، اینجا محضر امام معصومی است که می بیند، می شنود و از تمام شئون زندگی ما آگاه است. اینجا محضر امامی است که گره گشای مشکلات دنیوی و شفیع روز قیامت است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان زیارت با معرفت حضرت رضا(علیه السلام) را موجب رهایی روح از وسوسه‌های شیطانی خواند و در تعریف زیارت گفت: زیارت یعنی تصمیم برای مزور شدن و اگر چنین هدفی محقق شود زیارت مدرسه انسان سازی و مایه تحولات بزرگ برای آدمی خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امام رضا(علیه السلام) را بهترین واسطه برای نزدیکی به خداوند متعال برشمرد و ایشان را باب الله خواند و گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) هیچ گاه نفرمودند که ما را بپرستید، بلکه همیشه واسطه‌ای بودند برای دعوت انسان‌ها به عبادت پروردگار و امروز نیز آستان قدس رضوی مرکز عبادت و عبودیت پروردگار است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، سیره رضوی را راه نجات انسان معاصر از سرگشتگی‌ها و انحرافات دانست و گفت: پناه جستن به خداوند و ائمه معصومین(علیهم السلام) تنها راهی است که می‌تواند انسان معاصر را در برابر انبوه انحرافات حفظ کند و به او استقرار و آرامش بخشد.

در ابتدای این دیدار معاون فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه درامور اهل سنت، به ارائه گزارش عملکرد مجموعه متبوع خود پرداخت و با اشاره به اشتیاق علما و طلاب اهل سنت برای سفر به مشهد و زیارت امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) گفت: محبت به اهل بیت(ع) جزو ایمان و اعتقادات اهل‌سنت است و این محبت به شکل‌های مختلفی بیان می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول حاجری، ابراز کرد: سال گذشته یک نظرسنجی در مورد اردوهای برگزار شده برای روحانیون اهل سنت انجام دادیم و از آن ها خواستیم که از بین شهرهای مختلف یک مکان را برای اردو انتخاب کنند، که بیش از ۹۰ درصد از علما و طلاب اهل‌سنت درخواست سفر به مشهد مقدس را داشتند و ۱۰ درصد مابقی هم که اهل‌ خراسان بودند، درخواست سفر به شهر مقدس قم را داشتند.

منبع :حوزه
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :