تاريخ : پنج شنبه 1395/6/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 53067
تولید نخستین DVD معرفی اسلام شیعی به زبان ایتالیایی

تولید نخستین DVD معرفی اسلام شیعی به زبان ایتالیایی

مجموعه‌ای از 40 لوح فشرده در قالب DVD بیست دقیقه‌ای با موضوع معرفی آموزه‌های شیعی به زبان ایتالیایی به زودی در ایتالیا توزیع خواهد شد. این مجموعه که اسلام برای همه: 40 آموزه اسلام» نام دارد، با همکاری موسسه فن‌آوری قم توسط ایران تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا اخباری اختصاصی در اختیار فارس قرار داده و ما را با اتفاقات دینی در این کشور اروپایی آشنا کرده است.

*درخواست مسلمانان ایتالیا برای تخصیص بخشی از مالیات پرداختی به جامعه اسلامی ایتالیا

سامی سالم امام جماعت مسجد مالیانا شهر رم؛  با اشاره به خبرهای موجود پیرامون جلوگیری از کمک‌های مالی کشورهای قطر و عربستان به جوامع اسلامی ایتالیا از دولت خواست تا جامعه مسلمان نیز، همانند دیگر مذاهب رسمی ایتالیا،  این امکان را داشته باشند تا بخشی از مالیات بر درآمد خود(۸ در هزار) را به انجمن مسلمانان ایتالیا اهدا کند. وی اضافه کرد که این یک تقاضای کمک نیست؛ بلکه در نظر گرفته شدن یک حق است.( منبع: ایل تمپو)

*پاپ: جهان در جنگ است؛ ولی این جنگ دینی نیست

پاپ در جریان سفر به لهستان جهت شرکت در مراسم ویژه روز جهانی جوانان گفت: «جهان در جنگ است؛ ولی این جنگ دینی نیست؛ بلکه جنگ قدرت است... تمام ادیان خواهان صلح هستند و دیگران خواهان جنگ‌اند. جهان در جنگ است؛ زیرا صلح را از دست داده است». (منبع: رادیو واتیکان)

*آغاز آموزش زبان ایتالیایی به ائمه جماعت در ایتالیا

مرکز اسلامی فرهنگی ایتالیا که اداره مسجد بزرگ شهر رم را بر عهده دارد، در جلسه‌ای با حضور ائمه جماعت این شهر از تصویب طرحی با موضوع  تدریس زبان ایتالیایی به ائمه جماعت این کشور خبر داد.

عبدالله کورولینو، دبیر کل کنفدراسیون اسلامی ایتالیا در این جلسه مصوبه وزارت کشور ایتالیا در خصوص شرایط رسمیت یافتن فعالیت ائمه جماعت در این کشور را تشریح کرد. این مصوبه از ائمه جماعت درخواست کرد تا با قوانین و مقررات ایتالیا آشنا شوند. وزیر کشور ایتالیا در خصوص این مصوبه گفته است: «در تمام اروپا کسانی هستند که مسأله مهاجرین و تروریسم را خلط می کنند. ما باید کسانی که نماز می‌خوانند را از کسانی که شلیک می‌کنند جدا کنیم».(منبع: اوسرواتوره رومانو)

*نباید برای برخورد میان ادیان در دام داعش افتاد

رئیس کمیسیون خارجی مجلس سنای ایتالیا حمله اخیر داعش به یک کلیسا در فرانسه را حاکی از تحولی در راهبرد تروریست‌ها برای حرکت به سوی برخورد میان ادیان دانست و گفت: «اگر ما غربی‌ها درست متوجه واقعیت‌ها نشویم، ممکن است در دام داعش بیافتیم و جنگ سوم جهانی را به راه بیاندازیم.داعش دقیقأ درپی برانگیختن واکنش خشمگینانه‌ای از جانب غرب است که به جنگ تمدن‌ها و نبرد ادیان منجر شود.برای اجتناب از چنین وضعیتی، ما به افرادی میانه رو نیاز داریم.هیچکس نباید برای کسب یک مشت رأی در انتخابات مرتکب حماقت بشود و از جنگ با اسلام صحبت کند. این دقیقأ همان چیزی است که تروریست‌ها در پی آن هستند. ما باید مراقب حرف‌های‌مان باشیم».

*تولید نخستین DVD معرفی اسلام شیعی به زبان ایتالیایی

مجموعه‌ای از ۴۰ لوح فشرده در قالب DVD بیست دقیقه‌ای با موضوع معرفی آموزه‌های شیعی به زبان ایتالیایی به زودی در ایتالیا توزیع خواهد شد. این مجموعه که اسلام برای همه: ۴۰ آموزه اسلام» نام دارد، با همکاری موسسه فن‌آوری قم توسط ایران تهیه شده است.

*انتشار کتاب «ایران بیش از ایران»

«ایران بیش از ایران: واقعیت و افسانه‌ها در خصوص کشوری که از درون دیده شده است» با عنوان ایتالیایی L’Iran oltre L’Iran: Realtà e Miti di un Paese Visti da Dentro کتابی است ۱۲۵ صفحه‌ای که توسط Alberto Zanconato تألیف و انتشارات Castelvecchi ایتالیا در سال ۲۰۱۶ م. به چاپ رسانده و با قیمت ۱۴.۵ یورو روانه بازار نشر کرده است.

Alberto Zanconato که به مدت ۱۴ سال خبرنگار آژانس خبری Ansa ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران بوده، مشاهدات و تحلیل خود از تحولات ایران معاصر را در این کتاب به رشته تحریر درآورده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :