تاريخ : چهارشنبه 1395/6/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 53051
نخستین همایش‌ بین‌المللی امام حسین(ع)، در حرم مطهر حضرت عباس(ع) برگزار می شود

نخستین همایش‌ بین‌المللی امام حسین(ع)، در حرم مطهر حضرت عباس(ع) برگزار می شود

آستان مقدس حضرت عباس(ع)، از آمادگی خود برای برگزاری نخستین همایش بین‌المللی «امام حسین(ع)» که از روز پنجشنبه، چهارم شهریورماه، در کربلای معلی آغاز می‌شود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل، نخستین همایش‌ بین‌المللی امام حسین(ع) با عنوان «ارزش‌های شکوهمند در نهضت حسینی و نقش آن در تکامل انسان»، از روز پنجشنبه، چهارم شهریورماه در سالن اجتماعات امام حسن(ع) حرم مطهر حضرت عباس(ع) آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه دارد.

این همایش به همت مرکز بین‌المللی مطالعات و پژوهش‌های وابسته بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس حضرت عباس(ع) و با همکاری سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها(سمت) از جمهوری اسلامی ایران، وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق و دانشگاه کربلا برگزار می‌شود.

یک کمیته علمی متخصص در حوزه مطالعات انسانی با همکاری دانشگاه کربلا برای بررسی و دقت‌ نظر در پژوهش‌ها و تحقیقات ارائه‌شده به این همایش تشکیل شده و این کمیته میزان تناسب مقالات با محورهای همایش و پایبندی آن‌ها به شیوه پژوهش علمی را مورد بررسی قرار دادند.

«احمد الکعبی»، عضو کمیته مقدماتی همایش و رئیس بخش فعالیت‌های مرکز بین‌المللی تحقیقات و مطالعات «العمید» وابسته به آستان مقدس عباسی در این باره گفت: ۱۰۰ تحقیق از پژوهشگران و دانشگاهیان عراق و کشورهای مختلف با موضوع محورهای این همایش ارسال شد که در نهایت ۴۰ پژوهش مورد پذیرش قرار گرفت.

نخستین همایش بین‌المللی امام حسین(ع) با اهداف دستیابی به همگرایی فکری انجمن‌های مختلف علمی با تحقیق در زمینه انسانیت در نهضت حسینی، تحولات علمی و رابطه آن با اهداف نهضت حسینی، تعریف ارزش‌های انسانی و اخلاقی نهضت امام حسین(ع) و پی‌ریزی این ارزش‌ها در قلب دانش‌آموختگان از طریق برنامه‌های درسی برگزار خواهد شد.

این همایش با شعار «نهضت حسینی، چراغ تکامل انسانی» به بررسی محورهای اثر نهضت حسینی در آموزش و پرورش، ارزش‌های روانی و پرورشی نهضت حسینی و اثرهای آن در پیشرفت برنامه‌های درسی آموزش و پرورش، ابعاد فکری، عقیدتی و اخلاقی انقلاب حسینی، اثر انقلاب حسینی در آزادی ملت‌ها، نهضت حسینی و عناصر پیروزی ارزش‌ها، اهداف شکوهمند یاران امام حسین(ع) و ابعاد ادبی در نهضت حسینی می‌پردازد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :