تاريخ : یکشنبه 1395/5/31
کد خبر: 52978

آشنایی نوجوانان با زندگی امام رضا(ع)،در رمان «در سال‌های دور»

رمان «در سال‌های دور» برای آشنایی نوجوانان با ابعاد مختلف زندگی امام رضا(ع) چاپ و منتشر گردیده است.

به گزارش آستان‌نیوز، رمان «در سال‌های دور» داستان را با زبانی ساده و شیرین روایت می‌کند و خواننده همراه با مسیر اصلی داستان و خرده داستان‌هایی که پیرامون آن اتفاق می‌افتد، با ابعاد مختلف زندگیامام هشتم(ع)و نیز رنج‌هایی که آن حضرت در زندگی و دوران امامت تحمل کرده‌اند، آشنا می‌شود.

حسن احمدی، نویسنده این اثر در گفت وگو با خبرنگار آستان قدس رضوی گفت: نوشتن داستان و رمان در باره زندگیامامانومعصومینکار ساده ای نیست و بنابراین، نویسنده‌ها باید به دنبال راه‌هایی باشند که بتوانند خواننده‌ها را پای به پای خود همراه کنند.

وی افزود: از سوی دیگر مخاطبان امروز سخت کتاب می‌خوانند و معمولا به دنبال کارهای تازه هستند و به سراغ داستان‌هایی می‌روند که نگاه جدید و پرداخت متفاوتی داشته باشند.
احمدی با بیان اینکه آثار امروزی اگر به دنبال پیدا کردن جایگاه باشند، باید دارای جاذبه و کشش باشند، گفت: «در سال‌های دور» رمانی است که در آن سعی شده ارتباط خوبی با خواننده برقرار شود تا او را خسته و بی‌حوصله نکند و علاوه ‌بر نگاه نو، پرداخت متفاوتی نیز ارائه کند.

وی اضافه کرد: هدف این کتاب آشنایی خواننده امروز با ولی‌نعمت‌مانامام رضا(ع)است و اگرچه کتاب‌های متعددی در این‌باره نوشته شده اما باید گفت که هر کدام از آن‌ها به نوعی در معرفی امام رضا(ع) نقش‌هایی داشتند و در این میان، جای خالی استفاده از قالب رمان دیده می‌شد.

احمدی اظهار کرد: برای اینکه رمان گرفتار تکرار نشده باشد، سعی کردم با نگاهی نو فرم و تخیل داستان را با زبانی ساده و شیرین بیان کنم.
وی تأکید کرد: این کتاب علاوه‌ بر نوجوانان که مخاطبان اصلی آن هستند، برای دیگران نیز قابل استفاده است، چرا که اطلاعات خوبی را از زندگی آن حضرت و رفتارهایی که با این بزرگوار در طوس و دوران و خلافت مأمون انجام می‌شود، به خوبی منتقل و حس‌های خوبی را به خواننده القا می‌کند.

این اثر به همت انتشارات آستان قدس رضوی و به مناسبت دهه کرامت رضوی در سال جاری برای نخستین بار در قطع رقعی و با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه چاپ و با قیمت ۸۵ هزار ریال وارد بازار نشر کشور شد.
علاقه‌مندان به تهیه این کتاب و هم‌چنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کرده یا از طریق سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۳۲۰۹ با این انتشارات تماس برقرار کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :