تاريخ : پنج شنبه 1395/5/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 52846
عقل و عقلانیت، محور اصلی روایات امام رضا (ع)

عقل و عقلانیت، محور اصلی روایات امام رضا (ع)

امام رضا(ع) یکی از امامانی هستند که بیشترین روایات را در خصوص عقل دارند/ توجه به عقل و عقلانیت موضوعی است که امروز بیش از همه به آن نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، صبح امروز، ۲۱ مردادماه در مراسم آغاز به کار بخش بین‌الملل جشنواره فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) با اشاره به حبّ نسبت به خدای متعال، اظهار کرد:
زمانی حبّ برای خداوند عینیت پیدا می‌کند که با ذکر خداوند همراه باشد. زمانی که غباری بین بنده و خدای متعال ایجاد می‌شود، اهل‌بیت(ع) هستند که می‌توانند این غبار را رفع کنند.
ابراهیمی‌ترکمان با اشاره به بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع)، اظهار کرد:
از دوره هفتم برگزاری جشنواره بخش بین‌الملل با پنج کشور کار خود را آغاز کرد اما امروز به برکت خود حضرت رضا(ع) به ۷۷ کشور توسعه پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و ۴۰۰ نقطه جهان میزبان این جشن هستند، عنوان کرد: طی هفت دوره گذشته که بخش بین‌الملل کار خود را آغاز کرده است، توانسته توفیقات چشمگیری به دست آورد.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد:
توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در دوره چهاردهم جشنواره امام رضا(ع) با شعار عقلانیت و گفت‌و‌گو در سیره رضوی در حال برگزاری است.
ابراهیمی‌ترکمان با بیان اینکه امام رضا(ع) یکی از امامانی هستند که بیشترین روایات را در خصوص عقل دارند، گفت:
توجه بهعقل و عقلانیتموضوعی است که امروز بیش از همه به آن نیاز داریم.
وی تصریح کرد:
در کل جهان حق و باطل قرار دارد، این امکان وجود ندارد که در یک دعوا هر دو طرف، حق باشند، لذا اگر عقل را به کار گیریم، متوجه می‌شویم که حق با گروه‌های تکفیری همچون داعش نیست.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد:
هم‌اکنون در سراسر جهان جهالتی به وجود آمده که از بین رفتنی است این درحالی است که فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع) ماندنی خواهد بود لذا باید از این فرهنگ برای رفع جهالت جهان استفاده کرد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل:

ترویج فرهنگ واقعی اسلام در دوران امام رضا(ع)

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با بیان اینکه امام رضا(ع) در تاریخ اسلام و در مقابله با نظام بنی‌عباس نقش مؤثری را ایفا کردند، ادامه داد:

ما شاهد پیشرفت فرهنگی در دوران امام رضا(ع) بودیم به گونه‌ای که در این دوران فرهنگ واقعی اسلام ترویج پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز ۲۱ مرداد ماه، در حاشیه مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل جشنواره فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع)، اظهار کرد: امیدوارم در سال‌های آینده این جشنواره باشکوه بیشتری برگزار شود.
وی با اشاره به اهداف اصلی برگزاری جشنواره فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع)، عنوان کرد: معرفی هرچه بیشتر شخصیت بسیار بالای حضرت رضا(ع) و نقش ایشان در معرفی اسلام ناب از جمله اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با بیان اینکه امام رضا(ع) در تاریخ اسلام و در مقابله با نظام بنی‌عباس نقش مؤثری را ایفا کردند، ادامه داد: ما شاهد پیشرفت فرهنگی در دوران امام رضا(ع) بودیم به گونه‌ای که در این دوران، فرهنگ واقعی اسلام ترویج پیدا کرد.
رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حمایت ائمه اطهار(ع) به خصوص امام رضا(ع) باعث شد، هدف اصلی حکومت بنی‌عباس که ریشه‌کن کردن اسلام بود، محقق نشود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :