تاريخ : پنج شنبه 1395/5/21
کد خبر: 52831

ماهنامه ی «درس‌هایی از مکتب اسلام» به ایستگاه ۶۶۳ رسید

شماره ۶۶۳ ماهنامه «درس‌هایی از مکتب اسلام» از سوی مؤسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق‌(ع) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، شماره ۶۶۳ ماهنامه «درس‌هایی از مکتب اسلام» منتشر شد.

در آغاز این شماره با قلم مهدی پیشوایی مطلبی با عنوان «شگرد شیطنت‌آمیز آل خلیفه» درباره سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم آمده است.

آیت‌الله‌العظمی سبحانی در پنجمین قسمت از مباحث «عقاید اشاعره» بحث انکار حسن و قبح  عقلی را توضیح داده است. مباحثی چون: «حسن و قبح فطری»، «دلیل منکران حسن و قبح عقلی و پاسخ آنها» اهم مطالبی است که درباره حسن و قبح عقلی مطرح شده است.

در سومین مقاله در زمینه تعالی اخلاق در قیام امام حسین‌(ع) با قلم احمد بهشتی «صبور صبر آفرین» نوشته شده است. در بخشی از چکیده این مقاله می‌خوانیم: «فرق است میان صبر امامان و صبر دیگران؛ چنان که فرق است میان هدایتی که در شأن مقام والای امامت است، و هدایت دیگران. هدایت امام، دستگیری و همراهی است تا رسیدن به مأموم به مقصد نهایی، و هدایت دیگران، راهنمایی است و بس.»

«رسولان انطاکیه و فال بد زدن به آنها» عنوان مقاله‌ای است که در خصوص معارف قرآنی به وسیله یعقوب جعفری نوشته است. در این مقاله، به توضیح آیات ۱۳ تا ۱۹ سوره یس پرداخته شده و به داستان شهری اشاره شده که همزمان، سه پیامبر برای آنها فرستاده شدند، ولی آنها به پیامبران ایمان نیاوردند و سر انجام، با یک صیحه آسمانی هلاک شدند.

فرج الله فرج اللهی در ادامه مطالب شماره گذشته (تیر ماه) با عنوان «پیامبر رحمت‌(ص)» درباره مدارای پیامبر‌(ص) با دشمنان، منافقان، اشرار و بدکاران و جاهلان مطالبی را نگاشته است.
«پیام محبت» با نگارش محمود حکیمی به ادامه داستان دو دوست مسلمان با نام‌های مرتضی و حیدر از دو کشور ایران و پاکستان پرداخته است که این دو دوست در یکی از دانشگاه‌های آلمان در رشته معماری مشغول تحصیل‌اند.

در بخش دیگری از این شماره غلامرضا گلی‌زواره با عنوان «شیعیان نیجریه» به معرفی مرکز آموزشی فرهنگی دار‌الثقلین (مدرسه علمیه اهل‌البیت‌(علیهم‌السلام) پرداخته است.
از دیگر مباحث مطرح شده در مجله درس‌هایی از مکتب اسلام بحث «طول عمر امام زمان (ع)» با قلم شکرالله جهان‌مهین است. در این مقاله طول عمر از نظر تجربی بررسی و این مسئله به طور مستدل از راه‌های قرآن، روایات، تاریخ، علوم تجربی پیگیری شده است.

عبدالاحمد صداقت مقاله‌ای با عنوان «اسراف در آیینه قرآن» نگاشته است. در چکیده این مقاله آمده است: «در این مقاله پس از ارائه مفهوم اسراف در قرآن به ریشه‌های اسراف در قرآن پرداخته شده است. پیامدهای زیانبار اسراف در حوزه‌های زندگی فردی و اجتماعی و نیز زیان‌های اخلاقی اسراف‌گرایی در زمینه‌های اخلاقی از دیگر موضوعاتی است که در این نوشتار به آنها پرداخته شده است.

معرفی سامانه «لنفی و لنفوم» آخرین مقاله‌ای است که در این شماره آمده است. مرتضی اشرافی می‌گوید: سامانه لنفی و نقش آن در دفاع از بدن و نابودی سلول‌ها و عوامل بیماری‌زا و لنفوم؛ علائم و نشانه‌ها، عوارض و عوامل زمینه‌ساز آن، و اینکه بیشتر چه کسانی در معرض ابتلا هستند و درمان آن چیست؟ موضوع این مقاله است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :