مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : یادگار عصمت
پديدآورنده : صفر فلاحی
محل نشر : قم
ناشر : زائر
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

یادگار عصمت

نگاهی به زندگانی و هجرت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها

مروری اجمالی بر زندگانی و شخصیت «حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها».
در این کتاب، با بیان برخی از فضایل و کرامت فاطمه معصومه به جریان هجرت ایشان از مدینه به سوی ایران اشاره شده و گوشه‌هایی از زندگانی ایشان در مدینه و در جوار پدر گرامی ایشان حضرت امام موسی کاظم علیه السلام، به تصویر کشیده است.

بخش های شش گانه کتاب:
بخش اول نگاهی به زندگانی حضرت معصومه (سلام الله علیها)
بخش دوم پاره ای از فضایل حضرت معصومه (سلام الله علیها)
بخش سوم پیشینه سرزمین قم
بخش چهارم : علل هجرت علویان و حضرت معصومه (سلام الله علیها)
بخش پنجم : هجرت
بخش پایانی : مساله هجرت زنان

مقدمه کتاب:

در تاريخ، افرادي فراوان يافت مي  شوند كه برهه ای از زندگي آنان بسیار مهم و قابل دقّت و مطالعه است، ولي پرورش یافتگـان مكتـب انسـان سـاز ادیان توحیدي به ويژه اسلام، آنسان تربيت یافته اند كـه همـه مراحـل زندگان يشان قابل تأمل و دقّت فراوان است.
مقصود از تحریر این نوشـته، نگاهی دوباره به بخش‌هايي از زندگي يکی از پرورش یافتگان مكتب اسلام و تالی تلو معصومین علیهم السلام، حضرت فاطمه ی معصومه سلام الله علیها است . ،
با یادآوري این نكته كه مطالعه درباره ي انسان های ممتاز، اثري بسـيار شگرف در تربيت، سازندگي و پرورش روح انساني فـرد و جامعـه داشـته و دارد؛ زيرا بزرگان علم و عمـل در طـول دوران حیات خويش بـا فراز و نشیب‌های فراوان روبه رو بوده و در اين هنگامه عزم و اراده ي خويش را نماياندهاند..

از بخش های مهم زندگی سراسر نور حضرت فاطمه ي معصومه  مسأله ي هجرت آن بزرگوار از مدينه به ايران است و اصولاً ا يـن سؤال درباره حضرتش مطرح است كه: چرا در سـال ۲۰۱ هجـري بـه چنین مسافرت مهم و با شرايط سخت با توجه به جو حاكم بـر ممالـك اسـلامي  راضي شدند؟ یا چرا پس از وقوع حوادث ي در بين راه از سرزمين قم سؤال کردند؟ و یژگي هاي قم چه بود؟ و ....  :
مروري هر چند گذرا به زندگي بانو يي كه امروز بيش از ۱۲۰۰ سال از هجرتش به ديار قم ميگذرد؛ و پس از آن تاريخ، حرمش ميعادگاه هزاران عالمِ محدث، فقيه عارف، عابد و شيفته ي معنويت و حقيقت است، زوايايي گسترده تر از اين حركت عظيم را نمايان ميسازد .