تاريخ : یکشنبه 1395/5/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 52597
دوری مردم از کلام معصومین (ع) به سبب کم کاری فعالان فرهنگی

دوری مردم از کلام معصومین (ع) به سبب کم کاری فعالان فرهنگی

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (سلام الله علیها) از جمله دلائل دوری مردم از کلام معصومین (ع) را کم توجهی و کم کاری فعالان فرهنگی عنوان کرد و گفت: اگر مشاهده می شود مردم از کلام اهل بیت(ع) دورند، از جمله دلایل آن، این است که کلام اهل بیت(ع) درست به آنها منتقل نشده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در جمع اساتید تحلیلگر بسیجی کشور در سالن امام خامنه ای حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، با اشاره به روایتی از امام رضا (علیه السلام) گفت:
بر اساس کلام این امام همام، اگر مردم کلام زیبای معصومین (علیهم السلام) را بشنوند، از آن تبعیت می کنند.
وی با بیان این که امام رضا (علیه السلام) این کار را موجب احیای امر اهل بیت(ع) معرفی می کنند، اظهار داشت:
مهم ترین کاری که شما باید انجام دهید، انتقال کلام زیبای اهل بیت(ع) است و با توجه به اینکه کلام معصومین(ع) به وحی متصل است، بیان آنها همواره برای مردم تازگی دارد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) ولایت فقیه را در ادامه ولایت ائمه اطهار(ع) معرفی و بیان کرد: این که مشاهده می شود کلام مقام معظم رهبری برای ما زیبایی و جذابیت دارد، از این جهت است که پرتویی از کلام امام معصوم(ع) است.
وی از جمله دلائل دوری مردم از کلام معصومین (ع) را کم توجهی و کم کاری فعالان فرهنگی عنوان کرد و گفت: اگر مشاهده می شود مردم از کلام اهل بیت(ع) دورند، از جمله دلایل آن این است که کلام اهل بیت(ع) درست به آنها منتقل نشده است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: متولیان امور فرهنگی و کسانی که مدعی اند در مسیر ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) کار می کنند، باید بدانند که دراین مسیر کوتاهی صورت گرفته که مردم از کلام معصومین (ع) بی بهره مانده اند.
وی با تأکید بر این که کلامی که از قرآن کریم یا امام معصوم(ع) ذکر می شود، باید بدون کم و کاست یا افزودن به مردم منتقل گردد، گفت: اهل بیت(ع) در مسائل مختلف دارای سخنان گهرباری هستند که اگر به آنها پرداخته شود، می توان عمری را درباره آن سخن گفت، بدون این که ذره ای از جذابیت آنها برای مردم کم شود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) افزود: البته باید مراقب بود که آیات قرآن و سخنان معصومین (ع) در جای مناسب خود گفته شود تا حداکثر تأثیرگذاری را داشته باشد؛ چراکه اگر راوی سخن به این مسئله اهمیت ندهد، ممکن است سخن بی جای او، حتی موجب بدبینی مردم به آیات و روایات شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :