تاريخ : یکشنبه 1395/4/6 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 52068
جهاد فرهنگی در جامعه امروز یک ضرورت است.

جهاد فرهنگی در جامعه امروز یک ضرورت است.

دکتر سبحانی نیا در مراسم رونمایی از چندین اثر عمومی ترویجی در حوزه کودک و نوجوان و جوان تولید شده توسط معاونت فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث گفت: جهاد فرهنگی در جامعه امروز یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، حجت الاسلام والمسلمینمحمد تقی سبحانی نیا، اظهار داشت: امروز بر هر فرد یا مجموعه ای که  در ترویج فرهنگ و معارف اخلاقی و دینی و نیز  تزریق اندیشه مبتنی بر معارف قرآن و حدیث  به متن جامعه توانمند است لازم است در این عرصه نقش فعالی ایفا نماید. اگر امروز در این امر کوتاهی کنیم حتما در آینده خود را به خاطر این غفلت و کوتاهی سرزنش خواهیم کرد، اگر دیگران مارا سرزنش نکنند.

وی تصریح کرد: البته جای بسی خوشبختی است که مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به این توانمندی نایل امده و به ضرس قاطع می توانیم ادعا کنیم که در حال حاضر قادریم در چند حوزه، محصولات فرهنگی متنوع و با بهترین کیفیت تولید کنیم و حرف برای گفتن داشته باشیم.

معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث بیان داشت: ما در برابر ناهنجاری های فرهنگی جامعه بی تفاوت نبوده ایم و من ایمان دارم در آینده ای نزدیک میتوانیم ادعا کنیم یکی از تأثیر گذارترین مراکز در عرصه سبک زندگی دینی و اخلاقی و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه باشیم.

وی افزود:  بی شک  بی توجهی به اخلاق و هنجارهای نیک جامعه که هویت بخش جامعه دینی ماست موجب خسران و زیان آموزش و پژوهش ما نیز خواهد شد.  بنا براین  چاره ای جز توجه خاص به اخلاق، فرهنگ و سبک زندگی دینی جامعه نداریم و باید مسئولیت دینی و، ملی و انقلابی خود را در این خصوص به انجام رسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: بنده لازم میدانم از ریاست محترم مؤسسه که اجازه ایجاد چنین فضایی را برای ورود به تولید محصولات عمومی و ترویجی با اتکاء به محتوای غنی تولید شده توسط پژوهشگاه گرانسنگ قرآن و حدیث دادند صمیمانه قدردانی نمایم. اما این فرصت را مغتنم می شمارم تا از ایشان و همه همکارانم در بخشهای مختلف مؤسسه بویژه دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث درخواست کنم ما را در این مسیر با تشویق ها و حمایتهای همه جانبه خود یاری رسانند چرا که پتانسیل موجود در مؤسسه بسیار بیشتر از آنچه تاکنون تولید شده، هست. واقعیت این است که اگر به این حوزه توجه بیشتر شود در مدت زمان کوتاه نتایج فراوان و بسیار ملموس تری را مشاهده خواهیم کرد.

گفتنی است، در مراسمی که عصر سه‌شنبه ۱ تیرماه در تالار علامه مجلسی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد از جدیدترین آثار بین المللی و ترویجی رونمایی شد تا در اختیار مخاطبان قرار گیرد.


خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :