تاريخ : چهارشنبه 1395/4/2 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 51945
انسان باید اهل علم حقیقی شود

انسان باید اهل علم حقیقی شود

آیت الله ری شهری با بیان این که انسان باید اهل علم حقیقی شود، گفت: علمی که حجاب دل است، انسان را از خودبینی نجات نمی‌دهد، اگر علم در مسیر نور قرار نگیرد، علم حقیقی نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله محمدی ری شهری، رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث شب گذشته (اول تیر) در مراسم رونمایی از آثار ترویجی و بین المللی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که در سالن همایش موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد،‌عنوان کرد: آن علمی که خداوند انسان را عالم می‌داند، علم نور است، اگر اینها مقدمه علم شدند، انسان اهل علم حقیقی می‌شود.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار داشت: علمی که حجاب دل است، انسان را از خودبینی نجات نمی دهد و من انسان به واسطه آن علم بزرگتر می‌شود، به همین دلیل شأن خود را بالاتر می‌داند.

آیت الله ری شهری بیان کرد: اگر انسان، من خود را کوچک کند و من تبدیل به خدا شود، بسیاری از کارها برای انسان آسان می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر علم در مسیر نور قرار نگیرد، علم حقیقی نیست و این علم برای انسان مشکل زا می‌شود.

رئیس موسسه دارالحدیث گفت: ممکن است این سوال پیش آید که انسان از کجا می‌فهمد که به آن علم نور رسیده است یا نه و حجاب‌ها کنار رفته اند یا نه؟ که پیامبر گرامی اسلام به این سوال پاسخ داده است.

آیت الله ری شهری بیان داشت: خداوند نورانیتی در دل انسان‌های باایمان قرار می‌دهد که ظرفیت روحی انسان زیاد می‌شود و انسان به قدری ظرفیت پیدا می‌کند که شرح صدر پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: کسی که به نور برسد، وقتی در مقابل خدا قرار می‌گیرد، هر چه دارد از خدا می‌داند و شرح صدر چنین ظرفیتی به انسان می‌دهد.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار کرد: علامت این که دل انسان نورانی می‌شود، این است که دل انسان از دنیا کنده می‌شود، در حالی که اگر کاری برای خدا صورت نگیرد، این کار موجب حجاب دل می‌شود.

آیت الله ری شهری یادآور شد: ما در دعا می‌خوانیم که «خدایا دل من را از هر چه که توشه راه تو نیست و برای روز دیدار تو سودمند نیست، فرقی نمی کند که حلال باشد یا حرام، دل مرا از آن رها کن»، بنابراین مهم ترین اثر یک کار، دل کندن از غیر خداوند است.

وی در پایان با بیان این که تا زمانی که دل دارای حجاب باشد، نورانیت به روح انسان وارد نمی شود، گفت: در ماه مبارک رمضان باید به خدا التماس کنیم که پست، مقام، فرزند، خانواده، کتاب، علم و هر چه غیرخدا هست، ما را فریب ندهد و این مسائل برای ما حجاب به وجود نیاورد.

خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :