تاريخ : شنبه 1395/3/22 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 51677
معرفی نرم‌افزارهای پرکاربرد ویژه ماه رمضان

معرفی نرم‌افزارهای پرکاربرد ویژه ماه رمضان

رئیس اداره نرم‌افزار مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: مؤسسه دارالحدیث نرم‌افزارهایی ویژه ماه رمضان تولید کرده که برای ایام این ماه دارای کاربرد است.

پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث ـ محمد تقی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سامانه‌های نرم‌افزاری مؤسسه دارالحدیث اظهار کرد: با توجه به اهمیت آشنایی با منابع حدیثی سامانه جستجوگر حدیثی میزان تولید شده که شامل ۱۰۳ هزار حدیث برگرفته از ۱۵۰ کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: کاربر می‌تواند منابع حدیث را در این سامانه مشاهده کند و امکان مطالعه کتاب حاوی متن حدیث به صورت تمام متن در این سامانه فراهم است. آدرس اینترنتی این سامانهmizan.hadith.netاست.

رئیس اداره نرم‌افزار مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به ربات تلگرامی جست‌وجوگر حدیث گفت: با توجه به افزایش استفاده عموم مردم از گوشی‌های هوشمند، ربات تلگرام برای جستجوی سریع و آسان احادیث اهل بیت(ع) راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امکان جست‌وجوی حدیث در این ربات فراهم است و به منظور آشنایی افراد با منابع و محتوای حدیثی ارسال حدیث به صورت روزانه برای کاربران عضو به وسیله این ربات وجود دارد؛ آدرس این رباتdarolhadithbot @ است.

تقی‌زاده با اشاره به نرم‌افزار اندرویدی جوشن کبیر گفت: این نرم‌افزار بر اساس کتاب «مراقبات ماه رمضان» از سوی آیت‌الله محمدی ری شهری تالیف شده و متن دعا به صورت صفحه‌بندی در آن ذکر شده است.

وی عنوان کرد: در این نرم‌افزار فضیلت و اهمیت دعای جوشن کبیر ذکر شده و آیه و ترجمه آن به صورت رنگی نمایش داده شده و امکان مراجعه کاربر به آیات مختلف وجود دارد.

رئیس اداره نرم‌افزار مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث خاطرنشان کرد: نرم‌افزار اندرویدی ادعیه رمضان از آثار دیگر مؤسسه است که در این نرم‌افزار نیز از کتاب «مراقبات ماه رمضان» آیت‌الله محمدی ری شهری استفاده شده است.

وی عنوان کرد: دعاهاى روزانه ماه رمضان، دعاهاى نمازهاى واجب، دعاهاى هر شب، دعاهاى سحر، دعاى افتتاح، دعاى ابو حمزه ثُمالى، دعاى مُجیر و دعاى جوشن کبیر از جمله مباحث مطرح شده در این نرم‌افزار است.

تقی‌زاده با اشاره به نرم‌افزار اندرویدی مراقبات ماه رمضان گفت: این نرم‌افزار نیز اثری دیگر با اقتباس از کتاب «مراقبات ماه رمضان» تالیف آیت‌الله محمدی ری شهری است، این کتاب دارای پنج بخش جامع مانند فضایل ماه خدا، آمادگی برای میهمانی خدا، آداب میهمانی خدا، شب قدر و آداب بیرون آمدن از میهمانی خدا است.

وی یادآور شد: این نرم‌افزارها از قابلیت نصب روی تلفن‌های همراه و تبلت‌ها با سیستم عامل اندروید ۲ به بالا برخوردار است، افراد علاقه‌مند برای نصب آنها می‌توانند به سایتwww.hadithsoft.comمراجعه کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :