تاريخ : شنبه 1395/3/22 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 51675
برگزاری دوره معارف نهج‌البلاغه ویژه فارسی‌زبانان خارج کشور

برگزاری دوره معارف نهج‌البلاغه ویژه فارسی‌زبانان خارج کشور

رئیس مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث از برگزاری دوره معارف نهج‌البلاغه ویژه فارسی‌زبانان خارج کشور خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث ـحجت‌الاسلام مهدی غلامعلیامروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های مرکز آموزش الکترونیکی اظهار کرد: دوره‌های کوتاه مدت در کنار دوره‌های رسمی برای کسانی است که علاقه‌مند هستند مسائل علوم حدیث را دریافت کنند، برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش آموزش‌های آزاد دوره‌های کوتاه مدت ارائه می‌شود که بخشی برای هموطنان ایرانی است. به دلیل ماه رمضان برخی از درس‌ها با تخفیف ویژه یا رایگان در دوره ماه رمضان ارائه می‌شود.

رئیس مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به دروس دوره آزاد در ماه رمضان گفت: از جمله دروس این دوره عقاید اسلامی در قرآن و آشنایی با قرآن است که با تخفیف ویژه یا به صورت رایگان در ماه رمضان برای هموطنان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه دیگر برای ماه رمضان برای فارسی‌زبانان و ایرانیان است که در خارج کشور هستند، در ماه رمضان سال گذشته برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور یک دوره آشنایی با علوم و معارف نهج‌البلاغه را برگزار کردیم.

غلامعلی با بیان اینکه استقبال خوبی از دوره آشنایی با علوم و معارف نهج‌البلاغه صورت گرفت، گفت: شرکت‌کنندگان درخواست کردند برای سال آینده علاوه بر این دوره، آموزش احکام نیز برگزار شود.

وی یادآور شد: اکنون برای فارسی‌زبانان خارج کشور که ایرانی، ‌افغانستانی و تاجیک باشند یا دیگرانی که به زبان‌ فارسی صحبت می‌کنند، دو دوره به زبان فارسی به صورت کامل رایگان در دستور کار قرار دادیم.

رئیس مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث عنوان کرد یک دوره معارف نهج‌البلاغه از سوی جمعی از اساتید دانشگاه قرآن و حدیث در قالب ۲۶ جلسه درسی تنظیم شده و هدف از این دوره آشنایی اجمالی مخاطبان با معارف نهج‌البلاغه و آشنایی با سخنان ارزشمند امام علی(ع) در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ، سیاست، تربیت، عرفان و نظایر آن است.

وی با اشاره به دوره دوم برای فارسی‌زبانان خارج کشور با عنوان دوره احکام فقهی گفت: این دوره در ۱۰ جلسه از سوی استادان توانمند حوزه علمیه در قالب احکام ماه رمضان برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :