تاريخ : شنبه 1395/3/22 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 51673
کتاب «زندگی و بندگی» رونمایی می‌شود

کتاب «زندگی و بندگی» رونمایی می‌شود

معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث از رونمایی کتاب «زندگی و بندگی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث ـحجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیاامروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کتاب با محتوای مناسب و جذاب، در افزایش کتابخوانی افراد مؤثر است و علاقه آنها را به کتابخوانی افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش کتابخوانی در افزایش بعد علمی افراد مؤثر است، با توجه به اینکه میانگین مطالعه در کشور ایران بسیار کم است، بنابراین تولید کتاب‌ با محتوای مناسب می‌تواند سبب جذب افراد برای مطالعه بیشتر شود.

معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث با بیان اینکه این مطالب به این معنا نیست که کتاب با محتوای مناسب در کشور کم است، گفت: البته افزایش عناوین و موضوعات کتاب‌ها نیز در مطالعه و کتابخوانی مؤثر است و سبب افزایش دسترسی افراد به کتاب‌های مورد نیاز می‌شود.

وی با اشاره به کتاب زندگی و بندگی به عنوان یکی از آثار مفید و خوب گفت: رضا بابایی این کتاب را نگارش کرده که دو بخش «زندگی» و «بندگی» را در بر می‌گیرد و به ساحت زندگی یک مسلمان پرداخته است.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: معارف قرآنی و حدیثی در هر بخش با تأکید بر معارف قرآنی و حدیثی مطرح شده و به کتاب شریف میزان الحکمه توجه شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های کتاب زندگی و بندگی گفت: موضوعات پرکاربرد در این کتاب انتخاب شده و با استفاده از استنادات قرآنی و روایی به متنی مدون در این کتاب دست پیدا کردیم و قلمی دلنشین در این کتاب مشاهده می‌شود و این کتاب را می‌توان از آثار ممتاز به شمار آورد.

معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث عنوان کرد: با توجه به تهاجمات فرهنگی که در دوران کنونی صورت می‌گیرد، دارالحدیث به انجام فعالیت‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف می‌پردازد که از جمله اقدامات می‌توان تألیف کتاب با کیفیت برای همه مقاطع سنی، تولید نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای، تیزرها و کلیپ‌های قرآنی با عنوان «روایت زندگی» اشاره کرد.

وی یادآور شد: تولید مجله صوتی برای مناسبت‌های مختلف و تابلوهای فاخر با مضامین قرآنی و روایی از فعالیت‌های دیگر مؤسسه است.

سبحانی‌نیا از رونمایی از کتاب زندگی و بندگی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: این اثر را می‌توان در حوزه آثار عمومی و ترویجی تقسیم‌بندی‌ کرد که با توجه به نیاز و علاقه افراد جامعه تألیف شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :