تاريخ : دوشنبه 1395/3/17 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 51530
نمایشگاه قرآن وعترت در قم برگزار می شود

نمایشگاه قرآن وعترت در قم برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت ویژه ماه رمضان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین دانشی صبح امروز در جمع خبرنگاران، با ذکر این مطلب که  شهر مقدس قم به عنوان مرکز علمی و فرهنگی و معنوی دنیای تشیع متاسفانه از فضای مناسب نمایشگاهی برخوردار نیست گفت: زیبنده شهری که مرکز حوزه های علمیه تشیع است این نیست که  فضای نمایشگاهی مناسب نداشته باشد.

وی افزود: این مشکل بزرگ باعث شده است که از همه ظرفیت‎های رویدادهای بزرگ فرهنگی در این شهر استفاده نشود؛ در همین زمینه بسیاری از رویدادها در حجم کوچکتری از حد ممکن برگزار می‏ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: به خاطرهمین مشکل بود که در سال گذشته مجبور شدیم که نمایشگاه کتاب را برای اینکه از کمیت و کیفیت مناسب برخوردار باشد در مصلای قدس برگزار کردیم که برای اولین بار، این نمایشگاه در حجم و وسعت و گسترده مطلوبی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در قم گفت: این نمایشگاه از فردا شب در محل نمایشگاه دائمی قم و با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی اظهارکرد: این نمایشگاه از روز سه شنبه هفته جاری افتتاح و تا روز ۱۵ماه مبارک رمضان، در بخش‌های مختلف دایر خواهد بود که نمایشگر تولیدات و محصولات و فعالیت‌های علمی و فرهنگی حوزه قرآن و عترت است.

وی با ذکر این مطلب که حضور موسسات قرآنی، ناشران قرآنی استان و هنرمندان فعال در عرصه‎های قرآنی از جمله بخش‎های این برنامه خواهد بود، تصریح کرد: بخش ویژه کودک و نوجوان محل ارایه فعالیت‎های ناشران این عرصه است؛ در عرصه رسانه‎های دیجیتال و نرم افزار علوم قرآنی، بیش از ۱۰۰۰ نرم افزار قرآنی و دستگاه‌ها و تجهیزات قرآنی در غرفه مناسب و به صورت یک پارچه ارایه می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهارکرد: در این نمایشگاه نشست‎های تخصصی در عرصه قرآن ؛ رونمایی از آثار برتر قرآنی استان قم؛ کرسی تلاوت قرآن کریم ویژه آقایان و بانوان در سطح شهر قم  در همین رابطه برگزار می‎شود؛ ؛ همچنین جلسه تفسیر قرآن کریم در برخی از مساجد از جمله مسجد انصارالحسین(ع) با حضور استاد بهرام‌پور برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: نمایش‎های عروسکی و تئاتر خیابانی و فعالیت‎های هنری دیگر ویژه نمایشگاه قرآن و عترت استان قم در سطح شهر برگزار می‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم گفت: علاوه بر این نمایشگاه که به طور مشارکتی برگزار می‎شود، جشن رمضان نیز در سطح شهر قم برگزار می‎شود که در روزهای آینده در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی اظهارکرد: آیین افتتاحیه فردا پس از افطار از ساعت ۲۲ در محل برگزاری نمایشگاه با حضور مقامات برجسته استان و... برگزار خواهد شد؛ ضمن اینکه ساعت بازدید از ۲۱:۳۰ تا ۱ و ۳۰ بامداد خواهد بود.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم که در شش ماهه دوم سال نمایشگاه تفسیر و علوم قرآنی و نمایشگاه کتاب جهان اسلام و نمایشگاه کتاب استان را برگزار کنیم که برگزاری این چند نمایشگاه از بزرگترین اهداف این اداره کل در سال جاری است.

منبع :حوزه
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :