تاريخ : پنج شنبه 1395/2/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 50925
امروز جهان، بیش از هر زمان دیگر، تشنه معارف اسلام است

امروز جهان، بیش از هر زمان دیگر، تشنه معارف اسلام است

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در دیدار جمعی از دانشجویان بوسنیایی گفت: در جهان امروز، مردم به خصوص نسل جوان تشنه معارف اسلام هستند و این سخن امام رضا علیه السلام که اگر مردم با معارف ما آشنا شوند، از ما پیروی خواهند کرد، امروز مصداق کاربردی بیشتری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، جمعی از دانشجویان و پژوهشگران بوسنایی روز پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، از بخش های مختلف موسسه علمی پژوهشی دارالحدیث بازدید کردند و پیش از این بازدید با آیت الله محمدی ری شهری دیدار داشتند.

آیت الله محمدی ری شهری در این جلسه به دانشجویان بوسنیایی توصیه کرد:
تلاش کنید هم خودتان با معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام، آشنا شوید و هم این معارف نورانی را در کشور خودتان ترویج کنید، تا مردم، هرچه بیشتر با معارف اهل بیت علیه السلام آشنا شوند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث بیان کرد:
معارف اهل بیت علیهم السلام، تفسیر و تبیین معارف قرآن است و در روایتی از امام باقر علیه السلام آمده است که « هر سخنی با شما گفتم از من بپرسید، مبنا و منشاء قرآنی این سخن چیست » و در همان جلسه نیز از ایشان پرسش هایی در خصوص مطالب بیان شده از آنحضرت پرسیده شد و آنحضرت پاسخ ایشان و مصادر قرآنی بیان خویش را مطرح فرمودند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت:
در شرایطی که عده ای افراط گرا بنام اسلام، دست به جنایت می زنند، بهترین فرصت است که اسلام حقیقی که همان اسلام اهل بیت علیهم السلام است را برای مردم جهان بیان و ترویج کنیم.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث همچنین ضمن تشکر از ترجمه کنندگان کتاب های موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به زبان بوسنیایی افزود:
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در روایتی به حضرت علی علیه السلام می فرماید اگر یک نفر به دست تو هدایت شود، بهتر از برای تو از همه چیزهایی که خورشید بر آن می تابد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :