تاريخ : چهارشنبه 1395/2/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 50679
معلمان و استادان امانتدار خدا، پیامبر و مردم هستند

معلمان و استادان امانتدار خدا، پیامبر و مردم هستند

در آستانه بعثت خجسته پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و برای بزرگداشت مقام معلم، آیت الله محمدی ری شهری در گردهمایی استادان و مسئولان دانشگاه قرآن و حدیث معلمان و اساتید را امانتداران خدا، پیامبر و مردم خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در آستانه بعثت خجسته پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و برای بزرگداشت مقام معلم، آیت الله محمدی ری شهری ریاست مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در گردهمایی استادان و مسئولان دانشگاه قرآن و حدیث شرکت فرمودند.

در این جلسه که بیش از شصت تن از اساتید دانشگاه حضور داشتند ابتدا دکتر حجت معاون آموزشی دانشگاه، بخشی از موفقیت های درخشان دانشگاه را توضیح دادند و سپس حجت الاسلام و المسلمین مسعودی، قائم مقام ریاست دانشگاه طی سخنانی بر حفظ و ارتقای فضای معنوی دانشگاه تاکید کرده و از استادان خواستند که با پیشنهادها و انتقادهای خود، مدیریت دانشگاه را یاری دهند. سپس بسیاری از استادان حاضر در گردهمایی، پیشنهادهای سازنده خود را ارائه دادند.

در ادامه این گردهمایی آیت الله محمدی ری شهری طی سخنانی در گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت:
بنا به تعابیر بیان شده در روایات شیعه و اهل سنت، معلمان و استادان، امانتدار خدا، امانتدار پیامبرخدا و امانتدار مردم هستند و باید با توجه ویژه به این شأن بکوشند، امانتدار خوبی برای خدا، پیامبر خدا و مردم باشند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: همه کسانی که وقت مردم را برای تعلیم و تربیت در اختیار دارند، امانتدارند اما آنانکه در این فرصت وظیفه شان تعلیم علوم قرآن و حدیث است، به مراتب از مسئولیت سنگین تری برخوردار خواهند بود.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بیان کرد: عرصه امانتداری عرصه گسترده ای است و از نظر قرآن و حدیث بعد از امانتداری سیاسی، امانتداری فرهنگی مهمتر، ارزشمندتر و سخت تر از سایر  شئون امانتداری است.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: برای توفیق در این امانتداری، علاوه براینکه باید دائم برای ارتقاء علمی و عملی خود تلاش کنیم، نیاز به کمک خواستن و استعانت از خدای متعال داریم و ماه رجب فرصت خوبی برای استعانت و تقرب به خدای متعال و کسب معنویت بیشتر است.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با بیان این مطلب که باید تلاش کنیم در آنچه که از دست ما بر می آید، کوتاهی نکنیم، به دقت بر مطالبی که توسط اساتید برای دانشجویان عنوان می شود به لحاظ توجه به ظرفیت های فکری و سیاسی دانشجویان تاکید کرد و گفت: در مطالبی که برای دانشجویان بازگو می شود باید همه سطوح و ظرفیت های حاضر در جلسه درس قبلا سنجیده شده باشد.

آیت الله محمد ری شهری ضمن بیان موفقیت های به دست آمده در سطح دانشگاه و موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: نباید به موفقیت های موجود بسنده کنیم بلکه همواره تلاش کنیم تا از نظر علمی، عملی و معنوی یک گام جلوتر برویم.

آیت الله محمدی ری شهری ضمن گرامیداشت یاد شهید والامقام استاد مطهری از زحمات اساتید،  پژوهشگران تشکر کرد و از نزدیک در جریان مطالب و مسایل بیان شده از سوی دانشگاه قرآن و حدیث قرار گرفت.

در پایان مراسم، استادان ممتاز دانشگاه جوایز خود را از دستان آیت الله محمدی ری شهری دریافت کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :