تاريخ : سه شنبه 1395/2/7 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 50536
هرچیزی وجود ناقص آن بهتر از عدم آن است جز علم

هرچیزی وجود ناقص آن بهتر از عدم آن است جز علم

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام با نقل سخنی از آیت الله بروجردی اظهار داشت : هرچیزی وجود ناقص آن بهتر از عدم آن است، جز علم، که عدم آن بهتر از وجود ناقص آن است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام با نقل سخنی از آیت الله بروجردی اظهار داشت : هرچیزی وجود ناقص آن بهتر از عدم آن است، جز علم، که عدم آن بهتر از وجود ناقص آن است. علم ناقص و علمی که همه جانبه نباشد، موجب گمراهی می شود، از این رو در کارهای تحقیقی و پژوهشی باید مطالعات جامع صورت گیرد و طبق روایت، کسانی که حافظ دین خدا هستند کسانی اند که احاطه به همه جوانب آن داشته باشند زیرا علم ناقص ضررش بیشتر از نفع آن است.

آیت الله محمدی ری شهری در آیین بهره برداری از حسینیه آیت الله بروجردی(ره) در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم علیه السلام ضمن تبریک ایام ولادت امیرمومنان حضرت علی علیه السلام اظهار امیدواری کرد به برکت ایام ولادت این مولود فرخنده این مکان برکات فراوانی در جهت نشر معارف اهل بیت  علیهم السلام، داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در این مراسم در سخنان کوتاهی مراتب والا و منحصر به فرد امیرمومنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ویژگی های علمی آن حضرت تا جایی حائز اهمیت است که در قرآن خطاب به پیامبر آمده است: به تو اشکال می کنند که تو پیامبر نیستی و تو در پاسخ آنان بگو خدا گواه نبوت من است و « من عنده علم الکتاب » یعنی امام علی علیه السلام.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با استناد به روایتی از حضرت علی علیه السلام در خصوص مقام علمی آنحضرت گفت: انواع علوم در آنحضرت جمع شده بود و در روایتی از امام علی علیه السلام نقل شده است که « من در اقیانوس علم نهانی فرو رفته ام و اگر شما بدانید که من چقدر می دانم و با آن چهره واقعی خودم برای شما ظاهر شوم همانند لرزش طناب رها شده در چاهی عمیق به لرزه و اضطراب خواهید افتاد. »

آیت الله محمدی ری شهری بیان کرد: حوزه های علمیه برای این تشکیل شده است که قدری به معارف علوی که همان معارف اسلام ناب است نزدیک شویم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :