تاريخ : یکشنبه 1395/1/29
کد خبر: 50305

«علی از زبان علی» به روایت جعفر شهیدی به چاپ سی و هفتم رسید

کتاب زندگانی امیرمومنان علی(ع) «علی از زبان علی» تالیف سید جعفر شهیدی از سوی دفتر فرهنگ نشر اسلامی به چاپ سی و هفتم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)مولف در بخشی از مقدمه این کتاب می‌نویسد: «ماه‌ها و می‌توان گفت: سالهاست می‌خواهم قلم بردارم و صفحه‌هایی پیرامون زندگانی امیر مومنان (ع) بنگارم. هر بار که خود را آماده می‌کنم، ندایی از درونم می‌شنوم: «آهسته باش! چه گستاخی! می‌خواهی در این میدان پهناور درآیی و بضاعت اندک خود را بنمایی؟ نمی‌دانی مهتاب به گز پیمودن است و دریا را با مشت تهی نمودن. در میا! که عرصه سیمرغ نه جولانگه تو است.» از خود پوزش می‌خواهم و قلم را به یک سو می‌نهم. دیری نمی‌گذرد که دیگر بار شوق، عنان می‌گسلاند و بی‌خواست من مرا می‌راند، که آخر از مورچه و ران ملخ و پیشگاه سلیمان یاد گیر. مگر نمی‌دانی در آستانه بزرگان از هر کس به اندازه توان او چشم می‌دارند؟ «خدایا! چه باید کرد؟» سرانجام به خود گفتم درست است که پرداختن به چنین کار در توان تو نیست، اما به خود منگر که بضاعتت چیست، بنگر که سخن درباره کیست. او دستگیر ناتوانان است و یاور درماندگان. از لطف خدا و سخن شاه اولیا مددخواه!
شاید آن سان که در نهج‌البلاغه به گفته خود عنایتش بود و در ترجمه یاریت نمود، لطف از تو دریغ ندارد و موفقت گرداند تا هدیه‌ای به دوستانش تقدیم کنی و بکوش آنچه که می‌توانی از فرموده‌های او به پارسی برگردانی و علی از زبان علی بشناسانی. این بار آماده گشتم و این صفحه‌ها را نوشتم....»

در این کتاب نویسنده کوشیده تا حوادث و رخدادهای زندگی حضرت علی (ع) را با زبانی روایی از لحظه تولد تا شهادت ایشان شرح دهد. تاکنون ۲۰۹ هزار نسخه از کتاب زندگانی امیرمومنان علی (ع) «علی از زبان علی» طی ۲۶ نوبت چاپ آن منتشر شده است.

چاپ سی و هفتم کتاب زندگانی امیرمومنان علی (ع) «علی از زبان علی» تالیف سید جعفر شهیدی با شمارگان هزار نسخه در ۲۰۷ صفحه به بهای ۷۵ هزار ریال از سوی دفتر فرهنگ نشر اسلامی منتشر شده است.

دفتر نشر فرهنگ اسلامی تاکنون کتاب‌های دیگری از سید جعفر شهیدی با عناوین «زندگانی علی بن الحسین»، «زندگانی امام جعفر صادق»، «زندگانی فاطمه زهرا»، «قیام امام حسین»، «خلاصه علی از زبان علی یا زندگانی امیرمومنان علی»، «خلاصه زندگانی علی بن الحسین»، «خلاصه زندگانی فاطمه زهرا» و «خلاصه قیام حسین (ع)» منتشر کرده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :