تاريخ : سه شنبه 1394/12/18 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 49833
چراغی پر نور برای آشناسازی دیگران با زیبایی های کلام اهل بیت(ع)باشید

چراغی پر نور برای آشناسازی دیگران با زیبایی های کلام اهل بیت(ع)باشید

آیت الله محمدی ری شهری در دیدار با جمعی از برادران و خواهران تازه مسلمانان ساکن در کشورهای آمریکای جنوبی اظهار داشت: امام رضا علیه السلام، در روایتی برای کسی که امر اهل بیت علیهم السلام را زنده کند دعا نموده و فرموده اند که احیای این «امر» با یاد گیری و تعلیم علوم اهل بیت علیهم السلام صورت خواهد گرفت. زیرا اگر جامعه بشری با منطق زیبای خاندان رسالت آشنا شوند به آنها گرایش پیدا نموده و مجذوب ایشان خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در دیدار جمعی از برادران و خواهران تازه مسلمانان ساکن در کشورهای آمریکای جنوبی که اخیرا به ایران سفر کرده اند، ضمن خوش آمدگویی بیان کرد: امیدوارم وقتی از ایران که کشور متعلق به اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است به کشورها و شهرهای خودتان برمی گردید، چراغ پر نوری باشید برای هموطنان، دوستان ونزدیکان خودتان و آنان را با معارف ناب دین و زیبایی های کلام اهل بیت علیهم السلام آشنا سازید.

آیت الله محمدی ری شهریاظهار داشت: امام رضا علیه السلام، در روایتی برای کسی که امر اهل بیت علیهم السلام را زنده کند دعا نموده و فرموده اند که احیای این « امر » با یاد گیری و تعلیم علوم اهل بیت علیهم السلام صورت خواهد گرفت. زیرا اگر جامعه بشری با منطق زیبای خاندان رسالت آشنا شوند به آنها گرایش پیدا نموده و مجذوب ایشان خواهند شد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: سخنان اهل بیت علیهم السلام در همه شئون زندگی انسان، به قدری منطقی و قابل قبول و منطبق با فطرت پاک انسان هاست که اگر جهانیان با آن آشنا شوند، از اهل بیت علیهم السلام پیروی خواهند کرد و این آشنا سازی زمینه سازی برای تشکیل حکومت جهانی اهل بیت علیهم السلام در سراسر جهان است که خدای متعال در قرآن وعده فرا رسیدن آن روز را بیان کرده است.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در ادامه تصریح کرد: تاثیر عنصرعاطفی با دیگران، بسیار بیشتر و موثرتر از سایر رویکردهاست است، زیرا برخورد محبت آمیز و مهربانانه با مردم حتی از دلیل و برهان و استدلال جذابتر و موثر تر است.

آیت الله محمدی ری شهری همچنین دعوت عملی را از موثرترین انواع تبلیغ دین برشمرد و با استناد به روایتی از امام صادق علیه السلام گفت: توصیه شده است که مردم را بغیر از زبان یعنی با عمل خود به دین دعوت کنید، زیرا اگر انسان، خودش ارزش های انسانی و اسلامی را در رفتار فردی و اجتماعی پیاده کند، سبب می شود که دیگران نیز جذب مکتب اهل بیت علیهم السلام شوند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث افزود: یکی از مهمترین اصول اخلاقی در مواجهه با دیگران این است که آنچه برای خود نمی پسندیم برای دیگران هم نپسندیم و آنچه برای خود می پسندیم برای دیگران نیز بپسندیم.

آیت الله محمدی ری شهری همچنین در پاسخ به سخنان یکی از خواهران در خصوص اهمیت دادن به زنان و مسایل ومشکلات زنان تازه مسلمان شده در جوامع دیگر گفت: اسلام در خصوص زنان اهمیت ویژه ای قائل است و حضرت امام خمینی (ره) در جمله مشهوری بیان فرموده اند که « از  دامن زن، مرد به معراج می رود » و در ایران نیز از ابتدای انقلاب اسلامی، زنان در کنار مردان در مسیر رشد و پیشرفت جامعه تلاش می کنند و حضور مفید و تاثیرگذاری داشته و دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در پایان بیان کرد: امیدوارم با تجربه شیرین و ارزشمند و مفیدی از ایران اسلامی به کشورهای خودتان بازگردید و چراغی برای هدایت جامعه و اطرافیان خود باشید و ارتباط دائمی شما با بخش بین الملل موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث نیز برای انتقال معارف ناب اهل بیت علیهم السلام می تواند بسیار موثر و اثربخش باشد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :