تاريخ : پنج شنبه 1394/12/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 49712
تربیت جوانان کارآمد در علوم قرآن و حدیث برای تاثیرگذاری در حوزه و دانشگاه

تربیت جوانان کارآمد در علوم قرآن و حدیث برای تاثیرگذاری در حوزه و دانشگاه

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: پرورش نیروهای کارآمد، جوان و متخصص در حوزه قرآن و حدیث برای تاثیرگذاری در رشته‌های علوم انسانی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور هدف اصلی دانشگاه قرآن و حدیث است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری ظهر امروز در بیستمین سالگرد تاسیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که در سالن همایش این موسسه برگزار شد، با بیان اینکه موسسه دارالحدیث به دستاوردهای بسیاری طی ۲۰ سال اخیر رسیده است اظهار کرد: این موسسه به دنبال تلاش برای پاسخگویی به رهنمود سرنوشت‌ساز ائمه اطهار(ع) مبنی بر جهانی کردن مکتب اهل بیت(ع) با استفاده از آشنایی مردم با محاسن این خاندان مطهر است.

وی از حدیث به عنوان کلید فهم قرآن نام برد و اضافه کرد: تنها راه تفسیر آموزه‌های دینی قرآن استفاده از احادیث اهل بیت(ع) و برای رسیدن به معارف ناب اهل بیت(ع) راهی جز بهره‌گیری از احادیث آن‌ها نیست.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از تکمیل کتاب میزان‌الحکمه در سال ۶۶ یاد کرد و ادامه داد: این مجموعه سال ۷۴ با ابلاغ پیام پر محتوای رهبر انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز و در سال ۸۴ به ساختمان جدیدی در استان قم تجهیز شد.

وی محوریت قرآن در پرتو رهنمودهای اهل بیت(ع) را راه اصلی ترویج معارف دینی اسلام برشمرد و تصریح کرد: باید به احادیث نگاه دقیق داشته و ملاک‌های علمی و تخصصی را در پژوهش‌های خود مورد نظر قرار دهیم.

ری‌شهری با بیان اینکه خادمان مجموعه دارالحدیث در اعمال عبادی خود دقت بسیاری دارند، مطرح کرد: پرورش نیروهای کارآمد، جوان و متخصص در حوزه قرآن و حدیث برای تاثیرگذاری در رشته‌های علوم انسانی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور هدف اصلی دانشگاه قرآن و حدیث است.

وی با تاکید بر اینکه معاونت فرهنگی هنری موسسه دارالحدیث به منظور ترویج آموزه‌های دینی در میان مخاطبان عام تاسیس شده است، عنوان کرد: تاکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ دانشجو در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و پنج کنگره علمی برگزار شده و ۴۰۰ اثر در حوزه‌های مختلف تولید شده است.

ری‌شهری از فعالیت دو کتابخانه بزرگ تخصصی در حوزه حدیث و تاسیس انتشارات دارالحدیث یاد کرد و افزود: بدنه اجرایی این مجموعه باید به دنبال برنامه‌ریزی برای جبران کاستی‌ها باشند تا بتوانیم در آینده به موفقیت‌های گسترده‌تر برسیم.

وی در پایان سخنان خود تبادل علمی با دانشگاه‌های خارجی و داخلی و تاسیس رشته‌های علوم انسانی مبتنی بر متون دینی را از دیگر اهداف دانشگاه قرآن و حدیث خواند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :