تاريخ : پنج شنبه 1394/12/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 49711
فارغ‌التحصیلی بیش از 3 هزار دانشجو در رشته‌های قرآن و حدیث

فارغ‌التحصیلی بیش از 3 هزار دانشجو در رشته‌های قرآن و حدیث

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث گفت: سال 91 این مجموعه از دانشکده به دانشگاه تبدیل شده است و اکنون نزدیک به 4 هزار و 967 دانشجو در این دانشگاه فعالیت داشته و 3 هزار و 217 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله مسعودی خمینیظهر امروز در بیستمین سالگرد تاسیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که در سالن همایش این موسسه برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه قرآن و حدیث با حضور شخصیت‌های برجسته دینی و مذهبی تشکیل شده است، اظهار کرد: افزایش رشته‌ها و جذب دانشجویان این دانشگاه را به مرحله تثبیت رساند و تاسیس دانشکده مجازی سبب توسعه دستاوردهای عرصه قرآن و حدیث شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های ۷۱ جامعه اسلامی به صورت ویژه به دانشجویان رشته‌های قرآن و حدیث نیاز داشت اضافه کرد: دانشگاه قرآن و حدیث در سال ۸۲ فارغ‌التحصیلان کارشناسی داشته و سال ۸۴ فعالیت خود را در استان قم آغاز کرده است.

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث از جذب دانشجویان خواهر در سال ۸۸ یاد کرد و ادامه داد: سال ۹۱ این مجموعه از دانشکده به دانشگاه تبدیل شده است و اکنون نزدیک به ۴ هزار و ۹۶۷ دانشجو در این دانشگاه فعالیت داشته و ۳ هزار و ۲۱۷ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی طراحی و تصویب ۲۱ برنامه آموزشی را بخشی از دستاوردهای دانشگاه قرآن و حدیث برشمرد و خاطرنشان کرد: ۱۸ رشته در این دانشگاه در حال تدریس است و امسال این مجموعه در میان دانشگاه‌های گروه علوم انسانی در قبولی کارشناسی‌ارشد جایگاه نخست را به خود اختصاص داده که نشان از قبولی ۴۵ درصدی در این مقطع است.

مسعودی‌خمینی با بیان اینکه تاکنون در دانشگاه قرآن و حدیث از یک هزار و ۵۳۱ پایان‌نامه دفاع شده است، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت پژوهشگران در این مجموعه نزدیک به ۲۲ کتاب درسی تدوین شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :