تاريخ : یکشنبه 1394/11/18
کد خبر: 49102

«توحید» شیخ صدوق را با زبانی آسان بخوانید

انتشارات دلیل ما کتاب «حیات جاوید در توحید صدوق» را با شرح و ترجمه حجت الاسلام محمدرضا کرمی منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، مرحوم شیخ صدوق کتاب معروفی به نام «توحید» نوشته است تا راهگشای بشریت در شناخت مسیر صحیح اعتقادی و معارفی باشد.

انتشارات دلیل ما با توجه به اهمیت این کتاب، آن را در دو جلد و با عنوان «حیات جاوید در توحید صدوق» منتشر کرده است. این کتاب ۲ جلدی حاوی ترجمه احادیث کتاب التوحید شیخ صدوق و شرح مختصری بر بعضی از فرازها است و توسط حجت الاسلام محمدرضا کریمی به رشته تحریر درآمده و در ۶۷ باب تقسیم بنده شده است.

این کتاب مشتمل بر مجموعه ای از فرمایشات حاملان علوم الهی و وارثان منصب خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله)، یعنی اهل بیت پاک آن سرور و خاندان نبوت (علیهم السلام) است که درباره ابعاد مختلف خداشناسی در شرایط مختلف سخن گفته‌اند.

انتشارات دلیل ما پیش از این شرح مبسوطی از روایات کتاب توحید صدوق در پنج جلد با عنوان «سعادت جاوید در معارف توحید صدوق» منتشر کرده بود که شامل شرح بر مباحث تخصصی ترِ توحید می‌شد و از این رو همه با هر سطحی از دانش و معلومات نمی‌توانستند از آن استفاده کنند. بنابراین نویسنده کتاب «حیات جاوید در توحید صدوق» دست به کار شد و آن کتاب را پس از حذف غالب مباحث تخصصی و دشوار و شرح مختصری بر بعضی از روایات و توضیح بعضی از نکات غامض احادیث شریف به صورت فعلی در اختیار علاقمندان و پژوهشگران معارف ناب اهل بیت عصمت و طهارت قرار داد.

نگارش حجت الاسلام کریمی برای ترجمه این اثر، انتخاب «ترجمه آزاد» بوده است، و نیز از ترجمه سند روایات خودداری کرده است و در اکثر موارد فقط به ذکر نام راوی که متن حدیث را از امام (علیه السلام) نقل کرده، اکتفا شده است. ترتیب ترجمه به این صورت است که : نخست متن فرمایش امام (علیه السلام) با دقت کافی در اعراب آن، و ضبط صحیح اسماء رجال موجود در زنجیره سند  آورده شده، و سپس ترجمه ای مطلوب نسبت به آن متن آمده است و در صورتی که روایت شریف چه در جانب سند و چه متن احتیاج به شرح و بسط داشت، در حد توان به شرح و توضیح موارد لازم پرداخته شده است.

این کتاب در ۲ جلد وزیری در ۱۸۱۲ صفحه با قیمت ۷۵هزار تومان توسط انتشارات دلیل ما منتشر شده است. علاقمندان می توانند برای تهیه کتاب با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۷۴۴۹۸۸ – ۰۲۵۳۷۷۳۳۴۱۳ تماس بگیرند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :