تاريخ : چهارشنبه 1394/11/14 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 49018
فلسفه اصلی انقلاب، شکوفا کردن ارزش های انسانی و اسلامی است

فلسفه اصلی انقلاب، شکوفا کردن ارزش های انسانی و اسلامی است

آیت الله ری شهری در دیدار مدیر و معاونین بهزیستی شهرستان ری : فلسفه اصلی انقلاب شکوفا کردن ارزش های انسانی و اسلامی است و از جمله این ارزش ها خدمت به محرومان است.

آیت الله محمدی ری شهریدر دیدار مدیر و معاونین بهزیستی شهرستان ری، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت:
باید از خدای متعال استمداد کنیم که ما را در ادای دین به خون شهدا و زحمات و مجاهدت ایثارگران یاری کند، تا درروز قیامت در پیشگاه شهدا و انبیاء و اوصیاء روسفید باشیم زیرا کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسئولیت دارند، بارامانت سنگینی بردوش دارند که حاصل تلاش یکهزار و چهارصد سال خون و شهادت و مجاهدت است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام بیان کرد: اگر چه متاسفانه به دلایل محدودیت منابع و مشکلات موجود، آنگونه که شایسته است، خدمات موثر به محرومان ارائه نمی شود، اما بهرحال، نفس این اقدام، بسیار ارزشمند است و اگر این خدمات به قصد قربت انجام شود، هر لحظه آن عبادت محسوب می شود و توشه ارزشمند روز جزا خواهد بود.
آیت الله محمدی ری شهری گفت:
باید به تناسب شرایط موجود، از کمک های خیرین استفاده کرد و زمینه را برای حضور و کمک افراد با انگیزه و علاقمند کمک به ایتام و نیازمندان فراهم کرد.
آیت الله محمدی ری شهری با استناد به روایتی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم گفت:
اگر کسی از انسان غصه دار و گرفتار دست گیری کند، خداوند در زندگی او را کمک خواهد کرد و مصداق آن نیز، همین افرادی هستند که در مجموعه بهزیستی مشمول مساعدت و کمک هستند.
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث همچنین در بیان روایت دیگری از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم گفت:
در روایت است که خداوند بنده هایی دارد که نیازمندان مشکلات شان را با آن ها مطرح می کنند و موجب خشنودی نیازمندان می شوند و این از پاداش بسیار ارزنده ای برخوردار است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام اظهار داشت:
باید با خوش روئی و محبت و علاقه، به نیازمندان کمک کرد و موجب خشنودی آنان شد، زیرا خدمت بامحبت در روح افراد بسیار اثرگذار خواهد بود، وخدمت بدون محبت و با منت از ارزش و تاثیری برخوردار نیست.
آیت الله محمد محمدی ری شهری افزود:
طبق روایت، در بهشت خانه هایی است به نام خانه های شادی و کسانی را فقط در این خانه ها راه می دهند که موجب شادمانی ایتام شده اند و همچنین در روایت دیگری آمده است، کسی که غصه ای از دل افراد غصه دار از میان بردارد، خداوند از غصه های او در روزقیامت خواهد کاست.
در ابتدای این دیدار گزارشی از اقدامات مختلف اجرایی و فرهنگی صورت گرفته در سازمان بهزیستی ارائه شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :