تاريخ : چهارشنبه 1394/10/30
کد خبر: 48504

اشعار امام حسین(ع) در «القمر المنیر» گردآوری شد

کتاب «القمر المنیر» مجموعه اشعار امام حسین(ع) به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی گردآوری و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، کتاب «القمر المنیر» مجموعه اشعار امام حسین(ع) به کوشش حجت‌الاسلام داوود کمیجانی با حضور معاون رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو و جمعی از اساتید و دانشجویان زبان فارسی در محل غرفه ایران در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو رونمایی شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام کمیجانی، گردآورنده «القمر المنیر» با اشاره به قیام امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی گفت: بررسی زندگانی امام حسین(ع) از تمامی جوانب و در پی آن بسط و توسعه سیر و سلوک ایشان، یکی از راه‌های مناسب جهت معرفی ابعاد شخصیتی آن امام همام است.

وی در خصوص مباحث کتاب «القمر المنیر» اظهار کرد: در این کتاب بیش از۵۰ قصیده از امام حسین(ع) گردآوری شده که متناسب با محتوای آن، در پنج بخش مباحث اخلاقی، سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و موضوعات شخصی و خانوادگی تفکیک شده است که بیشتر موضوعات آن در خصوص عدم توجه به مادیات و توجه به معاد و مباحث اخلاقی است.

کمیجانی در پایان سخنان خود، افزود: منابع این کتاب دست اول بوده و در تاریخ دارای اعتبار هستند و از کتابخانه‌های قدیمی گردآوری شده‌اند.

پس از آن، چندر شکر، رییس دپارتمان فارسی دانشگاه دهلی نو و سینگ، رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه دهلی نو از زحمات صورت گرفته برای تهیه و تولید این کتاب و رونمایی آن در نمایشگاه کتاب دهلی نو قدردانی و اظهار امیدواری کردند که همکاری و پیوند میان جامعه فارسی‌زبان هند به ویژه جامعه دانشگاهی با کشور ایران بیش از پیش مستحکم شود و شاهد همکاری‌های بیشتری در این خصوص باشیم.

بنابر اعلام این خبر، این اثر فرهنگی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی گردآوری و منتشر شده است و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه شرکت کرده بود.

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو، ۲۷ دی‌ماه به کار خود پایان داد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :