تاريخ : دوشنبه 1394/10/28
کد خبر: 48445

« تفسیر اهل بیت (ع) » چاپ شد

چاپ اول « تفسیر اهل بیت (ع) » دوره (هجده جلدی) را انتشارات امیر کبیر چاپ و روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب «تفسیر اهل بیت (ع) یکی» از منابع معتبر شیعی است که انتشارات امیرکبیر آن را در یک مجموعه ۱۸ جلدی چاپ و منتشر کرده است.

موسسه انتشارات امیر کبیر در معرفی این کتاب می نویسد:«مقايسه‌ي تعداد احاديث اين اثر با تفاسير «نورالثقلين» و «البرهان» به عنوان غني‌ترين تفاسير روايي شيعي تاكنون، و نيز مقايسه‌ي آيات تفسير نشده در اين سه تفسير، به جامعه‌ي فرهنگي اين بشارت را مي‌دهد كه پس از گذشت سه قرن از تأليف دو تفسير فوق‌الذكر، جهان اسلام صاحب تفسير ارزشمند ديگري شده است كه علاوه بر اينكه آيات كم‌تري در آن بدون تفسير باقي مانده است، احاديث افزون‌تري را نيز مورد استفاده قرار داده و در نهايت روايات را نيز به نحو دقيق‌تر و دسته‌بندي شده‌تري به اجزاء آيه مرتبط ساخته است و در جمع محقّق و خواننده‌ي تفسير را با اطلاعاتي بيشتر و دقّتي افزون‌تر مواجه مي‌سازد.

تعداد روايات «تفسیر اهل بیت (ع) » را نبايد با جمع روايات دو تفسير فوق‌الذكر و يا جمع روايات كليّه‌ي تفاسير روايي قبل از خود مقايسه نمود، زيرا در بين همين دو تفسير حدود ۷۵% احاديث مشترك است.

علیرضا برازش کارشناس ارشد قرآن و حديث از دانشگاه تهران  و برنده سه‌بارة کتاب سال جمهوري اسلامي ايران و مؤلف بيش از پنجاه‌هزار صفحه کتاب از جمله «معجم مفهرس کتب روايي (۶۶ جلد)»،«راهنماي مطالعات و تحقيقات (۲ جلد)»،«قرآن صاعد (پژوهشي پيرامون مسألة دعا در فرهنگ اسلامي)»،«دعا از منظر رهبر معظّم انقلاب اسلامي»،«وحدت و همگرايي (از منظر سيّد علي خامنه‌اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي)»،«درس‌هايي از زيارت جامعة كبيره»،«همه را دوست بداريم (عشق انسان به انسان)»و... بوده است.

وی همچنین کارشناس و مشاور مذهبي در سريال‌هاي معنوي و ماورايي از جمله:«مسافري از هند»، «کمکم کن»،« او يک فرشته بود»،«صاحبدلان»، «اغماء»،« روز حسرت»، «سقوط يك فرشته»و ... بوده است.

گفتنی است چاپ اول این اثر تالیف «عليرضا برازش» با جلد گالينگورو قطع وزیری توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :