تاريخ : دوشنبه 1394/10/28
کد خبر: 48439

چاپ چهارم «ولایت و حکومت» منتشر شد

چاپ چهارم کتاب «ولایت و حکومت» که مباحثی در باب ولایت و حکومت الهی از بیانات رهبر معظم انقلاب است از سوی «موسسه فرهنگی ایمان جهادی(صهبا)» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، چاپ چهارم کتاب «ولایت و حکومت» مباحثی در باب ولایت، حکومت الهی و حاکم اسلامی از سوی «موسسه فرهنگی ایمان جهادی(صهبا)» منتشر شد.

این کتاب شامل مجموعه بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ارتباط با موضوع ولایت و حکومت است که از سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۹۰ توسط ایشان ایراد شده است.

رهبری در سخنانی که در این کتاب آمده به کارکرد نظام اسلامی اشاره کرده‌اند: «چگونه پیغمبر انسان‌ها را می‌سازد: مدرسه درست می‌کند؟ مکتب فلسفی درست می‌کند؟ صومعه و جایگاه عبادت، درست می‌کند؟ نه؛ پیغمبر برای ساختن انسان، کارخانه انسان‌سازی درست می‌کند. پیغمبر ترجیح می‌دهد که ده سال، بیست سال، دیرتر موفق بشود؛ اما آنچه می‌سازد، یک انسان و دو انسان و بیست‌تا انسان نباشد؛ کارخانه انسان‌سازی درست کند که به طورِ خودکار، انسانِ کاملِ پیغمبرپسند تحویل بدهد. پس پیغمبر برای ساختن انسان‌ها و به قِوام آوردن مایه انسان، از کارخانه انسان‌سازی استفاده می‌کند. کارخانه انسان‌سازی چیست؟ کارخانه انسان‌سازی، جامعه و نظام اسلامی است.»

ما امروز شاهد بیداری اسلامی و انقلاب‌های مختلفی در جهان هستیم و یکی از مباحثی که پرداختن به آن بسیار مهم است، مسئلة ولایت و حکومت است. مسئله‌ای که از آغاز حرکت کاروان اسلام مطرح بوده و می‌بایست تبیین شود.

با مطالعه این کتاب خواننده می‌تواند به جواب پرسش‌هایی نظیر اینکه ولایت و حکومت چه نقشی در میان سایر اجزای اسلام دارد؟ چه جایگاه و ارتباطی با دیگر ارکان اسلام دارد؟ درجة اهمیت مسئلة حکومت در اسلام چیست؟ آیا می‌توان نسبت به آن منفعل یا بی‌اعتنا بود؟ در طول تاریخ اسلام، نسبت به این مسئله چگونه برخورد شده است؟ بشر در این بحث تا چه حدی از خود اختیار دارد؟ جایگاه و نقش پیامبر اسلام و همچنین سیره و عمل ایشان در مورد مسئلة ولایت و حکومت چه بوده است؟ آیا مسئلة ولایت و حکومت تنها در صدر اسلام مطرح بوده و بعد از آن قابل تداوم نبوده است؟ ائمة معصومین چه جایگاه و نقشی در این زمینه داشته‌اند و سیرة ایشان چگونه بوده است؟ مسئلة ولایت و حکومت یک امر الهی است یا بشری؟ این مسئله، یک مسئلة فطری است یا تشریعی؟ آیا خداوند متعال در این زمینه قوانینی وضع کرده است؟ دست پیدا کند.

این کتاب که در چاپ چهارم در ۵ هزار نسخه منتشر شده، در مجموع ۱۴ هزار نسخه از آن راهی بازار کتاب شده است. همچنین در چاپ چهارم با تغییر طرح جلد راهی بازار کتاب شده است. علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند آن را ازپایگاه اینترنتی جهادیتهیه کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :