تاريخ : شنبه 1394/9/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 47553
شکوفایی خلاقیت و نوآوری، مبنای تعلیم و تربیت پژوهشگران جوان است

شکوفایی خلاقیت و نوآوری، مبنای تعلیم و تربیت پژوهشگران جوان است

معاون پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث، گفت: مبنای تعلیم و تربیت دارالحدیث توجه به شکوفایی خلاقیت دانشجویان و تشویق پژوهشگران به کشف مطالب جدید و نوآوری ست.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیثحجت الاسلام و المسلمین سید حمید حسینی(۲۵ آذر) سال جاری در آیین اختتامیه  ششمین همایش حدیث پژوهش که در تالار علامه مجلسی(ره) موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، اظهار داشت: تقویت جنبه های پژوهشی و توانمندی های علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه و حمایت از تحقیقات، تألیفات و تولید آثار علمی از مهم ترین برنامه های معاونت پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث می باشد.

وی تصریح کرد: اگر از ابتدا مبنای تعلیم و تربیت ما توجه به شکوفایی خلاقیت دانشجویان و تشویق پژوهشگران به کشف مطالب جدید و نوآوری باشد، توانمندی و جرأت کار علمی لازم در وجود آنان ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اذعان داشت: آسیب های پژوهشی متعدد است اما در یک دسته بندی کلی به آسیب های روشی، آسیب های محتوایی و آسیب های اخلاقی تقسیم می شود، یکی از مهم ترین مشکلات که در برابر دانشجویان قرار دارد، نداشتن تسلط کافی بر روش صحیح تحقیق است و این موضوع باعث می شود بسیاری از زحمات  دانشجویان و محققین به هدر رود.

وی در ادامه تاکید کرد: این دانشگاه از دل پژوهشگاه قرآن و حدیث جوشیده است، رمز اصلی در هر زمینه ای به تحقیقات صحیح علمی وابسته است، لذا باید توجه و اهتمام بیشتری نسبت به موضوع پژوهش و تألیف آثار علمی و قرآنی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بیان داشت: شبکه های اجتماعی و مجازی برای انتقال اطلاعات و ایجاد ارتباطات سریع و گسترده تر، بسته به اهدافی که برای استفاده از این ابزار در نظر می گیریم می توانند فرصت یا تهدید باشد، مهم مدیریت و استفاده صحیح از نوآوری و فناوری ایجاد شده در زمینه ارتباطات است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با استفاده از فضای اجتماعی و مجازی می‌توانیم بسیاری از محدودیت‌ها و تنگناهای مرتبط با وقت که مهم ‌ترین مانع برای پژوهش‌هاست را به نفع خود کاهش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با بیان اینکه ششمین همایش حدیث پژوهش طبق روال سال‌های گذشته با فراخوان مقالات آغاز شد، تصریح کرد: درمجموع ۸۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد، پس از داوری همه مقالات ۲۰ مقاله به مرحله دوم راه یافت و در نهایت سه مقاله به عنوان مقالات برگزیده در نشریات مرکز منتشر شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :