تاريخ : چهارشنبه 1394/9/18 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 47214
هفتمین همایش سیره عملی امام علی(ع) برگزار می‌شود

هفتمین همایش سیره عملی امام علی(ع) برگزار می‌شود

حسین ظریف منش از برگزاری هفتمین همایش سیره عملی امام علی(ع) در شهر خرم آباد با حضور پرشور جامعه علمی وپژوهشی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در آستانه برگزاری این همایش ملی گفت: طی این هفت دوره برگزاری همایش سیره علوی بیش از هفتصد مقاله علمی و پژوهشی به این دبیرخانه ارسال شده است که حاصل تحقیق و پژوهش بسیاری از اندیشمندان ونخبگان علمی کشوراست.

مدير عامل بنياد غدیر گفت: در این مقالات که با موضوعات بسیار متنوع وگسترده درحوزه های حکومت، اقتصاد، اخلاق، سیاست، خانواده و تربیت تهیه و تدوین شده است قطره ای از اقیانوس بیکران تعاليم اميرالمومنين(ع) ارائه شده است که هرکدام به نوبه خود راه کاری ارزشمند و غنی برای اداره امور فردی و اجتماعی و حکومتی هر ملتی است که به دنبال سعادت و تعالي است.

وی با اشاره به برگزاری این همایش در هفت سال متوالی گفت: امروز بهترین آموزه ای که می تواند گره گشای مشکلات متنوع بشر در جهان باشد، پیروی کردن و عمل به سیره سراسر درس و آموزه اميرالمومنين(ع) است  و بی شک رمز موفقیت و سربلندی بشریت نیز در گرو عمل به همین سیره و ماندن برعهد و پیمان با این شخصیت بی نظیر جهان بشريت است.

وی ادامه داد: اين وظيفه ای الهی و انقلابی است كه بر دوش صاحبان انديشه و دانش، نويسندگان و هنرمندان متعهد نهاده شده است كه این آموزه ها را با زبان روز و شكلی فاخر و اجرا شدنی در اختيار جهانيان قرار دهند.

وی روی آوری گسترده و فراگير مردم جهان به خداخواهی و معنويت، فروپاشی نظام ارزشی منحط غرب و اقتدار جمهوری اسلامی ايران به عنوان يك نظام دينی را نشانه هايی از هندسه آينده جهان دانست و گفت: جمهوری اسلامي ايران به عنوان احياگر اسلام ناب محمدی و پرچمدار نظام مبتنی بر آموزه های علوی در عصر حاضر  دارای نقش و جايگاه اصلی در اين پيچ تاريخی است.

امروز از يك طرف راهپيمايی بيش از بيست ميليون نفر در اربعین حسینی به مردم جهان پيام عشق و عدالت و آزاديخواهی می دهد و از سوی ديگر استيصال و واماندگی استكبار در برابرحمايت و يا مقابله با داعش كه فرزند ناميمون مشترك سرويس های اطلاعاتی غرب و ارتجاع منطقه است برخباثت و جنايت كار بودن سران استكبار  گواهی می دهد و در چنين شرايطی است كه حوزه های علميه و دانشگاههای ما بايد برای معرفی اميرالمومنين و فضايل آن بزرگوار و تعاليم نجات بخش این اسوۀ حسنه علم و عدالت و مردم مداری بسیج شده و از همه توان و ظرفيت های خود استفاده نمايند .

وی برگزاری سه همايش علمی سال جاری كه با همت دانشگاهيان استانهای کرمانشاه، لرستان و گیلان برگزار می گردد را در راستای همين هدف دانست و ضمن تشكر از نماينده محترم ولی فقيه در استان لرستان و امام جمعه محترم خرم آباد و مسئولين دانشگاه پیام نور استان و سایر دانشگاه ها ی آن استان از تلاشهای روزافزون همه آنان قدردانی نمود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :