تاريخ : چهارشنبه 1394/9/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 46950
مراسم گرامیداشت هفته بسیج در پردیس تهران برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته بسیج در پردیس تهران برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته بسیج با حضور جمعی از دانشجویان پردیس تهران و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کاظم سلیمانی استاد حوزه و دانشگاه صبح روز دوشنبه، دوم آذر ماه در تالار شیخ طوسی (ره) واقع در مجموعه دانشگاهی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث به نقل از روابط عمومی پردیس تهران؛ این برنامه همزمان با هفته بسیج صبح روز دوشنبه، دوم آذر ماه با حضور جمعی از دانشجویان در تالار شیخ طوسی(ره) این مجموعه دانشگاهی برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین کاظم سلیمانی گفت: آمریکایی ها با بمب باران اتمی هیروشیما و ناگازاکی در کمتر از سه دقیقه ۷۰ هزار نفر از مردم بی دفاع کشور ژاپن را کشتند و سال ها پس از آن واقعه از طریق جنگ نرم سعی کرد ذائقه ی مردم ژاپن را نسبت به آن رخداد عوض کند.

وی ادامه داد: ژاپنی ها رفته رفته تمامی این ویرانی ها و خرابی ها را به فراموشی سپردند و هر ساله به یاد کشته های هیروشیما و ناگازاکی مراسمی با حضور آمریکایی ها برگزار می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم سلیمانی اضافه کرد: مردم نمی دانستند که ایران نیز قربانی بمب های شیمیایی آمریکا بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگر از سخنان خود افزود: دو جبهه حق و باطل یا طاقوت از همان ابتدا وجود داشت و اوج آن در کربلا بود و این ها قهراً در جبهه توحید نبودند و جبهه توحید و طاقوت تمامی ندارد.

وی در ادامه افزود: دشمنان می خواهند با تغییر ذائقه ی مردم ایران نیز حوادث جنگ تحمیلی را به فراموشی بسپارند و از خاطر ببرند که در این جنگ چه بلایی بر سر مردم آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی افزود: بسیجیان در دوران جنگ غریبانه در اوج غربت و سختی ها ایستادگی کردند و نگذاشتند یک لحظه این جبهه طاقوت راحت باشد و برای اینکه مفهوم بسیج به ما برسد خون دل ها خورده شده و اشک از چشمان مادران زیادی سرازیر شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به دانشجویان پردیس تهران خاطر نشان کرد: اگر امروز به اتفاقات و حوادث سوریه و عراق نگاه کنیم پی خواهیم برد که این عزتی که امروز ما در کشورمان شاهد آن هستیم حاصل خون شهیدان و بسیجی های دوران دفاع مقدس است.

این گزارش حاکیست؛ پخش کلیپ سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان در سال ۹۲  از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است: مراسم گرامیداشت هفته بسیج به همت تشکل دانشجویی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :