تاريخ : دوشنبه 1394/9/2 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 46893
زمینه سازی فرهنگی حکومت جهانی حضرت مهدی صاحب الزمان(عج)، هدف پرورش دانشجویان

زمینه سازی فرهنگی حکومت جهانی حضرت مهدی صاحب الزمان(عج)، هدف پرورش دانشجویان

حضرت آیت الله ری شهری گفت: هدف نهایی دانشگاه قرآن و حدیث این است که دانشجویانی را پرورش دهد تا برای جامعه و نظام اسلامی نافع باشند و زمینه ساز فرهنگی حکومت جهانی حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) باشند.

به گزارش روابط عمومی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث؛ وی که صبح روز یک شنبه ۲۴ آبان ماه در دیدار جمعی از دانشجویان پردیس تهران سخن می گفت، سنخیت با قرآن و حدیث را مهمترین نکته ای دانست که دانشجوی رشته قرآن و حدیث باید به آن توجه داشته باشد.

رییس دانشگاه قرآن و حدیث به نورانیت قرآن و حدیث اشاره کرد و افزود: قرآن و حدیث هر دو نور هستند و شما می خواهید با این دو نور ارتباط پیدا کنید، پس باید قلب شما نورانی شود و هم سنخ با قرآن و حدیث شوید.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در ادامه از دانشجویان خواست در مدت تحصیل بتوانند به این نورانیت دست یابند.

حضرت آیت الله ری شهری گام اول برای رسیدن به نورانیت را داشتن اخلاص و توجه به خدا دانست و اظهار کرد: اگر نورانیت پیدا کنید، هم سنخ با قرآن و حدیث خواهید شد و آن وقت با دیگران تفاوت پیدا می کنید؛ چنان که وجود تان و علم و تحصیل شما اگر همراه با این دو نور شود برکت پیدا می کند.

رییس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به اینکه نورانیت باعث بصیرت انسان می شود گفت: اگر نورانیت پیدا شد، بصیرت هم پیدا می کنید و در مسایل سیاسی در جهت منافع نظام در مقابله با دشمنان نظام اسلامی حرکت خواهید کرد.

حضرت آیت الله ری شهری در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث در هر کجای ایران اسلامی که هستند بتوانند انوار اهل بیت (علیهم السلام) را در جامعه منعکس و انس خود را با قرآن و حدیث بیش از گذشته نمایند.

خاطر نشان می شود در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین قائمی، رییس پردیس تهران به معرفی دانشجویان حاضر پرداخت و در ادامه تعدادی از دانشجویان در فضایی صمیمی به ارایه نظرات خود در خصوص مسایل پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث پرداختند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :