تاريخ : سه شنبه 1394/8/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 46179
ثبت نام مقطع کارشناسی به شیوه مجازی دانشگاه قرآن و حدیث آغاز شد

ثبت نام مقطع کارشناسی به شیوه مجازی دانشگاه قرآن و حدیث آغاز شد

ثبت نام مقطع کارشناسی به شیوه مجازی دانشگاه قرآن و حدیث برای رشته‌های علوم حدیث و علوم و معارف قرآن با امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته و معافیت تحصیلی برای آقایان آغاز شد.

مسلم خرمشاد، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی مرکز آموزش الکترونیکدانشگاه قرآن و حدیثدر گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اعلام خبر آغاز ثبت نام مقطع کارشناسی به شیوه مجازی این دانشگاه اظهار کرد: مرکز آموزش‌های الکترونیک دانشگاه قرآن و حدیث از بین آقایان و بانوان در رشته‌‌های علوم و معارف قرآن و علوم حدیث ان‌شاءالله برای بهمن ۹۴ دانشجوی رسمی خواهد گرفت.

وی افزود: تحصیل در این مرکز کاملاً غیرحضوری و به‌صورت الکترونیکی و مجازی خواهد بود و در پایان نیز مدرک معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشجویان مقطع کارشناسی ارائه خواهد شد.

هفتم آبان؛ آخرین مهلت ثبت نام

خرمشاد با بیان اینکه ثبت نام از دوشنبه، چهارم آبان‌ماه آغاز شده، مهلت آن را تا پنجشنبه، هفتم آبان‌ماه اعلام کرد و گفت: در سایت سازمان سنجش به نشانی http://www.sanjesh.org/  لینک آن فعال شده و کسانی که می‌خواهند در این دانشگاه به شیوه مجازی تحصیل کنند می‌توانند به آنجا مراجعه کنند و با خرید کارت اعتباری و دفترچه راهنما ثبت نام خود را انجام دهند.

کد رشته‌ها

وی با بیان اینکه پذیرش در هر دو جنس زن و مرد انجام می‌شود، به کد رشته‌ها اشاره و اظهار کرد:کد رشته علوم حدیث ۲۳۶۸۹ و رشته علوم و معارف قرآن ۲۳۶۹۰ است.

ارائه معافیت تحصیلی برای آقایان

خرمشاد عنوان کرد: جذب دانشجوی ما بدون کنکور و آزمون ورودی است و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی و معدل کتبی پذیرفته خواهند شد و یکسری از مزایای دانشکده مجازی ما دسترسی به محتوای دروس الکترونیکی بدون محدودیت زمان و مکان، ارائه معافیت تحصیلی برای آقایان و امکان تحصیل همز‌مان با دیگر رشته‌های دانشگاهی و همچنین برگزاری آزمون‌ها در بیش از ۵۰ حوزه داخل و کشور است؛ به این معنا که امتحانات پایان ترم این دانشجویان به‌صورت حضوری است و دانشجویان از سراسر کشور و حتی خارج از کشور ایرانیان می‌توانند به‌صورت مجازی در دانشگاه ما تحصیل کنند، امتحانتشان هم در همان کشور محل اقامتشان که ما نمایندگی داریم برگزار خواهد شد و نیازی نیست که به شهرری یا شعبه‌های دیگر مراجعه کنند.

برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری

وی گفت: ما در تهران، قم، اصفهان و شیراز اکثر نقاط داخل و خارج از کشور نمایندگی داریم. امکان تحصیل را دارند. امتحانشان مجازی نیست، به لحاظ امنیت و ابلاغیه وزارت علوم امتحانات پایان ترم دانشجویان به‌صورت حضوری است. این امکان است که اگر دانشجوی ایرانی در ایام امتحانات خارج از کشور باشد هماهنگ شود که بتواند امتحانش را بدهد. مدارکی هم که مورد نیاز است برای ثبت نام در مقطع کارشناسی در این دوره داشتن دیپلم چهارساله نظام قدیم یا نظام جدید دوره پیش دانشگاهی را داشته باشند که تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۴ مدرکش را بگیرد می‌تواند در این دوره شرکت کند و همچنین آن‌هایی هم که مدرک کاردانی دارند می‌توانند در این دوره تحصیل کنند.
یادآور می‌شود،علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی http://vu.qhu.ac.ir/ مراجعه کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :