تاريخ : یکشنبه 1394/7/19 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 45942
کرائم قرآن در مناقب اهل بیت (علیهم السلام) منتشر شد

کرائم قرآن در مناقب اهل بیت (علیهم السلام) منتشر شد

کتاب «کرائم قرآن» در مناقب اهل بیت (علیهم السلام) تألیف آیت الله محمدی ری شهری در چهل عنوان موضوعی توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شد.

شناخت اهل بیت پیامبر خدا(ص) در شمارِ نخستین و لازم ترین وظائف جامعه اسلامی است. آیات نورانی قرآن و احادیثِ تفسیر کننده آنها، که از طریق این خاندان به ما رسیده اند،بهترین راه های شناخت این مشعل های هدایت و چشمه های نور و دانش اند.

مؤلف در مقدمه اینگونه آورده اند:«این بحث مهم، موضوع مباحثی بود که با توجه به اهمیت آن و نیاز جهان اسلام،به گرد آوری عرضه مکتوب آن براندیشیدیم. کاری که نیازمند بازنویسی،تکمیل و مستندسازی دقیق متن بود و به توفیق و عنایت الهی به وسیله پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) به سرانجام رسید.»

این کتاب با گزینش چهل آیه از میان آیات فراوانِ قرآن درباره خاندان رسول خدا(ص) و بررسی روایت ها و تفسیرهای ناظر به آنها، برجسته ترین فضائل، حقوق و ویژگی های اهل بیت(ع) را تقدیم می کند.

این مجموعه،گُل هایی خوش بو از گلشنی است که تزدیک به هزار آیه را در خود جای می دهد، آیه هایی که هر یک سندی زرّین برای شیعه است و همگان را به تماشای کانون نور و هدایت فرا می خواند.

برخی از عناوین مهم این مجموعه:

۱.بهترین الگوهای پاکی

۲.گواهی از پیامبر(ص) بر صدق رسالتش

۳.منزلت ویژه اهل بیت (ع)

۴.بهترین وسیله نزدیکی به خداوند

۵.محور اتحاد اسلامی

۶.برترین مدافع پیامبر(ص) در همه عرصه ها

۷.شایسته ترین ابلاغ کننده پیام های الهی

۸.مودت اهل بیت(ع)

۹.حق حکومتی اهل بیت(ع)

۱۰.میراث داران کتاب خدا

۱۱.وارثان حکومت زمین

۱۲.نوید شکوفایی معنویت، در پرتو عدالت فراگیر

کتاب نفیس«کرائم قرآن» ، تألیف آیت الله محمد محمدی ری شهری ، با شمارگان ۳۰۰۰ ، قیمت ۲۷۰۰۰ تومان ، با ۵۹۳ صفحه ، توسط انتشارات دارالحدیث برای علاقه مندانِ، امامت و ولایت به چاپ رسیده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :