تاريخ : شنبه 1394/7/18 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 45928
وظیفه علمای اسلام برملا کردن توطئه دشمنان در جهت تفرقه و اختلاف افکنی است

وظیفه علمای اسلام برملا کردن توطئه دشمنان در جهت تفرقه و اختلاف افکنی است

آیت الله محمدی ری شهری،در دیدار اعضای هیئت علمای مسلمین لبنان با بیان اینکه متاسفانه بعضی از مسلمانان به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاع از پشت پرده جریان تبلیغاتی دشمنان در دام توطئه تفرقه و اختلاف افکنی میان امت اسلامی افتاده اند گفت: وظیفه علمای اسلام در سراسر جهان برملا کردن این توطئه دشمنان و آگاه سازی امت اسلامی است.

جمعی از اعضای هیئت علمای مسلمین لبنان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با آیت‌الله محمدی ری شهری دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله محمدی ری شهری در این دیدار که با حضور شیخ محمد دباح الخضر رئیس مؤسسه گفتگوی اسلامی در لبنان، شیخ دکترخالد محمدمحرم نویسنده بیش از ۸۳ کتاب در علوم اسلامی و استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی و نیز شیخ شریف محمد الظاهر استاد دانشکده مطالعات اسلامی انجام شد، ضمن خیرمقدم به هیات علمای اسلامی اظهار امیدواری کرد: اینگونه دیدارها زمینه ساز تقویت رابطه فرهنگی و علمی میان جمهوری اسلامی و کشور لبنان باشد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث بیان کرد: اکنون مهمترین مساله جهان اسلام در شرایط فعلی، مساله وحدت کلمه میان امت اسلام است زیرا دشمنان به این مساله پی برده اند که اسلام با قدرت علمی، فرهنگی و جغرافیایی خود و نیز با امکاناتی که در اختیارش است، به تدریج جهان را تسخیر خواهد کرد از این جهت، تنها راه مقابله با اسلام ناب را تفرقه بین امت اسلامی قرار داده است.

آیت الله محمدی ری شهری تصریح کرد: از این جهت دشمن همه توان خودش را بر این گذاشته که مسلمانان را به جان هم بیاندازد و متاسفانه عده ای از مسلمانان به دلیل ناآگاهی و بی اطلاعی از پشت پرده جریان تبلیغاتی دشمنان در دام این توطئه گرفتار شده اند.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: این موسسه از مراکزی است که در مسیر تقریب بین مذاهب اسلامی تلاش می کند و تاکنون کتاب ها، تولیدات و محصولات علمی و  پژوهشی این مرکز با این نگاه، تدوین شده است.

آیت الله محمدی ری شهری همچنین برای همکاری های مشترک میان پژوهشکده ها، محققان و علمای موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و اساتید و پژوهشکده ها و محققان مراکز علوم اسلامی لبنان اعلام آمادگی کرد.

سرپرست اعضای هیئت علمای مسلمین لبنان  نیز در این دیدار گفت: در دیدارهای مختلف ما از مراکز علمی جمهوری اسلامی همچنین موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، اهمیت جمهوری اسلامی و پیشرفت تمدن اسلامی و قابلیت های مختلف بر ما آشکار می شود و آنچه موجب غبطه و اهتمام بیشتر ما برای دیدار و انجام تعاملات مشترک می شود، سعی وافر جمهوری اسلامی ایران بر تعامل مشترک علمی بین مذاهب اسلامی  و تلاش در مسیر وحدت کلمه و رفع اختلاف میان امت اسلام است.

وی اظهار امیدواری کرد: در راستای تعاملات مشترک میان علمای اسلام و تلاش همه جانبه امت اسلامی فتنه و اختلاف انگیزی میان مسلمین دفع شده و وحدت کلمه میان مسلمانان جهان محقق شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :