تاريخ : یکشنبه 1394/7/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 45763
کارگاه آموزشی شیوه های دانشنامه نویسی برگزار شد

کارگاه آموزشی شیوه های دانشنامه نویسی برگزار شد

حوزه/ کارگاه آموزشی «شیوه های دانشنامه نویسی با گرایش اهل بیت(ع)» با شرکت ۱۴۰ نفر از محققین و نویسندگان مرتبط با دانشنامه نویسی، طی سه روز در دو نوبت صبح و عصر در قم برگزار شد.

سید علی خیر خواه، کارشناس مسؤل پژوهش دانشنامه اهل بیت(ع) امروزدرحاشیه برگزاری اولین دوره کارگاه آموزشی شیوه های دانشنامه نویسی که در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ دفتر تبلیغات اسلامی درقم برگزار شد به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: هدف از برگزاری این کارگاه ۳ روزه، که با بیش از ۱۴۰ نفر از محققین و نویسندگان مرتبط با دانشنامه  برگزار شد،نشر، توسعه و ترویج دانشنامه اهل بیت (ع) و آشنایی بیشتر با شیوه های نگارش نوین می باشد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ فعالیت جدی برای نگارش آئین نامه داخلی و مدخل دانشنامه اهل بیت (ع) در سه بخش، تاریخی سیره، اخلاق و کلام و اندیشه سیاسی و اجتماعی شروع شده بود، گفت: به دلیل اهمیت این موضوع شورای علمی با حضور ۱۴ نفر از متخصصین و مدیردانشنامه در موضوعات مختلف تاریخ، فقه، کلام، حدیث، تفسیرو... تشکیل شد.

خیر خواه یکی از فعالیت متخصصین را تصمیم گیری برای اجرای آئین نامه ها، مدخل ها و مجوز مقالات برای انتشار برشمرد و اظهار داشت: در این شورای علمی شخصیتهای حوزه و دانشگاه  عضویت دارندکه به بررسی موارد گفته شده می پردازند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :