تاريخ : سه شنبه 1394/6/31 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 45319
رونمایی از کتابی که خواندن آن آرزوی علامه مجلسی و شیخ بهایی بود

رونمایی از کتابی که خواندن آن آرزوی علامه مجلسی و شیخ بهایی بود

کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه که نسخه برگردانی به خط «علامه شیخ ابراهیم کفعمی از دانشمندان بزرگ شیعه در قرن نهم و دهم هجری» است در مهرماه رونمایی می‌شود.

کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه که نسخه برگردانی به خط «علامه شیخ ابراهیم کفعمی از دانشمندان بزرگ شیعه در قرن نهم و دهم هجری» است در مهرماه رونمایی می شود.

بر اساس این گزارش، حدود ۵۰۰ سال این نسخه ارزشمند مفقود بود و بزرگانی چون علامه مجلسی و شیخ بهایی آرزو داشتند این اثر را بخوانند، اما به یک باره نسخه ارزشمند از هند سر در می آورد و پس از آن به مجموعه دار خصوصی در قم می‌رسد و با پیگیری ‌هایی قرار می‌شود کتابخانه ملی این اثر را به شکل عکس و با مقدمه ۲۰۰ صفحه‌ای محمدحسین حکیم منتشر و رونمایی کند.

در این اثر و در مقدمه به بحث نسخه شناسی و اصالت این کتاب ارزشمند پرداخته شده است. از این رو در مهرماه از صحیفه سجادیه که نسخه برگردانی به خط کفعمی است رونمایی می‌شود.

گفتنی است، علامه شیخ ابراهیم کفعمی از دانشمندان بزرگ شیعه در قرن نهم و دهم هجری که عالمی وارسته، محدثی مورد اطمینان، ادیبی توانا، شاعری زبردست و هنرمندی خوشنویس بود.

کفعمی به دلیل مهارت در دانش‌های عصر خویش و تسلط به علوم مختلف، تألیفات متنوع و آثار بدیعی را پدید آورده که موجب شگفتی دانشوران دیگر گردیده است. عبارات بلندِ تاریخ‌نویسان و شخصیت نگاران در مورد وی، نشانگر عظمت علمی و معنوی اوست.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :